Gå till innehåll

Ikoner försvinner


nick

Recommended Posts

Hej allesammans.Jag har ett problem som kanske inte påverkar arbetet med datorn på så sätt men som ändå är mycket irriterande,mina ikoner försvinner nämnligen.Jag har 3 st externa hårddiskar och där tycks det vara regel att både ikoner och/eller bild som visar vad mappen innehåller försvinner på större delen av hårddiskarna.Jag gör det trista arbetet att sätta tillbaka ikonerna bara för att se att dom är borta nästa gång jag kopplar in hårddisken.Jag använder alltid "säker borttagning av maskinvara".Det är som regel de externa hårddiskarna som är problemet men ibland så sker det även på datorn.Jag har Windows 7.Stort tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem som med stor sannolikhet hänger ihop med ikon-cachen i windows. Ett kodfel som man verkar ignorera fullständigt från microsofts sida... man har i alla fall inte löst problemet i servicepack 1.

Jag tycker mig minnas liknande problem med Vista,hoppades att det skulle vara fixat i 7an,dessutom har 7an FORTFARANDE problem att minnas vilken STORLEK jag vill att mappinnehållet ska visas som.Ni får säga vad ni vill mina vänner men det tycker jag är ganska dåligt.Tack annars E-son.

Redigerad av nick
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...