Gå till innehåll

"Windows Explorer has stopped working"


Shephard

Recommended Posts

Hej! :)

Ska försöka förklara mitt problem så utförligt som möjligt.

Jag satt idag och spelade lite Call of Duty: Black Ops och blev lite hungrig så jag springer ner i köket och värmer lite pasta med lax. När jag kommer tillbaka mätt och belåten ser jag till min förfäran att skärmen har fryst på spelet. Spelet är lite buggat så jag tyckte väl inte det var alltför konstigt, försöker trycka upp aktivitetshanteraren med ctrl, alt, del och den hinner dyka upp någon sekund. Sen blir det svart. Jag har två skärmar och dessa börjar efter några sekunder blinka till (varannan skärm) likt ett par ambulans sirener. Jag ger upp efter ett tag och tvingas hålla inne startknappen för att starta om datorn.

Sedan dyker inloggnings skärmen dyker upp helt normalt när jag loggar in och allt ser ut att vara frid och fröjd.

Men, helt plötsligt dyker en ruta upp innan alla startprogram har kommit igång.

"Windows Explorer has stopped working"

:(

Jisses, detta var lite udda.

Jag ber till gud att det bara är en engångsföreteelse och väljer att trycka på "Restart the program".

Rutan försvinner .. och dyker upp 10 sekunder senare - mitt hjärta blir till is.

_______________________________________________________________________________________________________

Information jag kan hitta om problemet.

Problem signature:

Problem Event Name: APPCRASH

Application Name: Explorer.EXE

Application Version: 6.1.7600.16450

Application Timestamp: 4aebab8d

Fault Module Name: Explorer.EXE

Fault Module Version: 6.1.7600.16450

Fault Module Timestamp: 4aebab8d

Exception Code: c0000005

Exception Offset: 000000000002cc32

OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.4

Locale ID: 1053

Additional Information 1: 9d35

Additional Information 2: 9d352eeb48f756eef3e09921a012e0a8

Additional Information 3: 06e3

Additional Information 4: 06e3f1821afeda59be87bcaaebeb34ce

_______________________________________________________________________________________________________

Jag har startat om datorn ännu en gång, men problemet kvarstår.

Har försökt söka på google, men det verkar vara många hundratals orsaker till att sådant här inträffar, och enligt mig är det svårt att specificera exakt sitt egna problem..

Noterade förut att jag inte har haft Windows automatiska update igång på ett tag, om jag trycker på "Restart the program" på error rutan har jag cirka 10 sekunder på mig att gå in i sökfältet på aktivitetshanteraren och köra igång Windows Update. Jag hinner, men så fort Explorer.exe lägger av så fryser även Windows Update.

Vissa program verkar fungera, andra inte.

Vad ska jag göra?

Grabbar, ni är mitt enda hopp.

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske en systemåterställning till ett datum, inte så långt tillbaka när allt funkade gör susen.

Om det funkar, så får du väl sätta fart och uppdatera ditt Windows.

Det är alltid bra, om man har dom senaste rekommenderade uppdaterigarna.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske en systemåterställning till ett datum, inte så långt tillbaka när allt funkade gör susen.

Om det funkar, så får du väl sätta fart och uppdatera ditt Windows.

Det är alltid bra, om man har dom senaste rekommenderade uppdaterigarna.

Mitt problem var att jag inte hade någon systemåterställning punkt, eftersom jag även har haft det avstängt.

Att "Windows Explorer has stopped working"-rutan loopade okontrollerat gjorde att jag inte kunde uppdatera. Så jag försökte uppdatera windows i felsäkert läge med networking. Tyvärr är Windows Update avstängt i safe mode. Lösningen blev att jag helt enkelt fick vara snabb som attan med musen med att ändra till att automatisk ladda ner och installera nya uppdateringar. Det tog ett 30-tal försök innan det gick. :P

Dessvärre blev det inte bättre efter uppdateringarna.

Precis nyss löste jag dock problemet. Plockade fram aktivitetshanteraren och dödade en process i taget och väntade tills att error rutan skulle dyka upp. Fick ett hjärnsläpp när det fungerade, men är typ 80% säker på att det var "AdobeARM.exe" som krånglade.

Så nu fungerar allting igen, men sitter nu med en irriterande ful version av msn som följde med windows uppdateringen. :(

Tack för ditt svar iallafall!

Redigerad av Shephard
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...