Gå till innehåll

Ett problem uppstod när USB-masslagringsenhet skulle matas ut


chrismalla

Recommended Posts

Hej på er! Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med mitt problem som jag har med min externa hårddisk. WD Elements

Varje gång jag försöker göra säker borttagning av enheten så får jag meddelandet nedan.

post-13383-096126100 1290338928_thumb.pn

Och ja, jag har avslutat alla program och testat men meddelandet kvarstår. Notera att detta meddelande kommer upp ca 90% utav tillfällena. 10% utav tillfällena går det bra att mata ut enheten, men bara direkt efter att man pluggade in den i datorn.

Jag har kontaktat WDs support också men inget funkar, jag har testat att avinstallera USB-masslagringenhet utan lycka.

Kan det vara något fel på hårddisken? Skulle vara väldigt tacksam för all hjälp jag kan få. Tack! :)

// Christoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag kör windows 7... Jag har inte det alternativet i högerklicksmenyn. Kanske för att jag i skrivande stund kör en diskkontroll av enheten? Det ser ut som att det kommer ta 1 vecka för den att avslutas så sakta som det går. Borde jag avbryta om ni vet att en diskkontroll inte kommer att lösa problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer att man får vänta ett tag. Kanske en av tio gånger jag pluggar in min WD händer detta, när jag ska plocka ur den, men funkar alltid med högeklick via enheten att "mata ut". Du kanske ska köra den där diskkontrollen, som kan ta en stund, om man väljer alla 5 stegen, men borde gå ganska fort, om du bara bockar i första rutan, som är: "reparera fel i filsystemet automatiskt". Att du inte har funktionen mata ut, när du högeklickar på enheten, tyder på att något är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har WD Elements desktop, En extern hårddisk på 1 TB... Jag tror inte man ska kunna se det alternativet i högerklicksmenyn efterssom den inte klassas som en flyttbar media. Se bild nedan. Men jag kör diskkontrollen med bara ena rutan ikryssad som du sa så får vi se vad som händer.

post-13383-042537600 1290351380_thumb.pn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma externa hårddisk som du chrismalla men har aldrig fått det problem som du har kanske du har en defekt disk vad vet jag. Min köpte jag på onoff för nåt år sedan och den funkar lika bra nu som då. Vad har du köpt din nånstans? Har du garanti kvar så kanske du kan kontakta din återförsäljare så kanske dem kan hjälpa dig. Så här ser min extern disk ut i Den här datorn.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen fenomenet. Jag har två 3,5 tums hårddiskar, båda monterade i ett USB-anslutet skal. De visar sig båda i avdelningen fasta hårddiskar presis som din enligt skärmdumpen. Min teori är att windows uppfattar disken som en fast hårddisk och därför inte tillåter bortkoppling. Min syster har en liten 2,5-tums disk som vi brukar ansluta för att titta på foton. Denna disk hamnar bland flyttbara media och kan tas bort. Troligen beror skillnaden på diskens konstruktion eller firmware. Jag ser ingen annan lösning än att starta om datorn och dra ur kontakten strax innan windows börjar läsas in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen fenomenet. Jag har två 3,5 tums hårddiskar, båda monterade i ett USB-anslutet skal. De visar sig båda i avdelningen fasta hårddiskar presis som din enligt skärmdumpen. Min teori är att windows uppfattar disken som en fast hårddisk och därför inte tillåter bortkoppling. Min syster har en liten 2,5-tums disk som vi brukar ansluta för att titta på foton. Denna disk hamnar bland flyttbara media och kan tas bort. Troligen beror skillnaden på diskens konstruktion eller firmware. Jag ser ingen annan lösning än att starta om datorn och dra ur kontakten strax innan windows börjar läsas in.

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...