Superlight Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Jag vill ha tillgång till Internet på stationära och bärbara. Jag är just dålig på detta ämne. Jag vet enbart att man ska köpa Router, men hur funkar det sen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Vill du köra den bärbara datorn trådlöst eller med sladd? Du köper en router (då väljer du om du vill ha med trådlöst eller ej), i princip är det samma skrot och korn vilken du köper dem innehåller ungefär samma funktioner från samtliga tillverkare. Sen kopplar du in ditt bredbandsmodem / bredbandsuttag i "internet" porten på routern samt sätter en kabel från routern till din dator alt datorer. Kör du trådlöst till din bärbara så ställer man in säkerhet och lösenord i routern och så ansluter till denna utan kablel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted November 23, 2010 Author Share Posted November 23, 2010 Ska köra trådlöst, nu fattar jag ungefär principen. Tack för svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Kika gärna runt lite på routrar och så, och återkom gärna om du vill ha hjälp eller förslag. Finns många här på forumet som gärna hjälper till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted November 24, 2010 Author Share Posted November 24, 2010 Jag fick plötsligt internet på mitt vardagsrum. Hur kommer det sig? Jag har köpt en router, men jag har ju inte ens kopplat in den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Jag fick plötsligt internet på mitt vardagsrum. Hur kommer det sig? Jag har köpt en router, men jag har ju inte ens kopplat in den. ...Grannen kanske Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted November 28, 2010 Author Share Posted November 28, 2010 (edited) Jag glömde lösenordet till routern och enligt handboken står det att man ska trycka på en knapp bakom routern, men det finns ingen knapp. Det är bara ett litet "hål" i reset. edit: Routern är en D-Link 600. Löst: knappen var ju inne i hålet. Edited November 28, 2010 by Superlight Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts