Gå till innehåll

iOS 4.2 är här!


Manneman

Recommended Posts

Nu är iOS 4.2 här (rättare sagt 4.2.1)! Koppla telefonen mot iTunes och uppgradera. Har du en iPhone 3G så kommer den efterlängtade prestandaökningen. Har du en iPad så får du äntligen den med svenska språket och således svenska tangentbordet.

Jailbreak finns nu ute (16:00 23/11) men bara "untethered" för 3G och 3GS med äldre bootrom. 3Gs med nyare bootrom samt iPhone 4 finns är jailbreaken "tethered ". Det innebär att varje gång telefonen bootar om måste den jailbreakas igen. En "untethered" till nyare bootrom kommer inom de närmaste dagarna.

För Er med upplåsta maskiner? Håll Er undan tills vidare!

// Manneman

Redigerad av Manneman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

3Gs med nyare bootrom samt iPhone 4 finns är jailbreaken "tethered ". Det innebär att varje gång telefonen bootar om måste den jailbreakas igen. En "untethered" till nyare bootrom kommer inom de närmaste dagarna.

För Er med upplåsta maskiner? Håll Er undan tills vidare!

Har varningen med den första texten att göra eller finns det någon annan anledning? För inte bootar man väl om sin iPhone särskilt ofta så det borde väl inte vara något stort problem i väntan på en bättre jailbreak?

Ursäkta en fråga.

Men varför är alla så betagna av Iphone?

Säkerheten på den luren är ju lika med noll!

Bank ärenden ska man ju absolut undvika, likaså ta ner apps.

Jag håller absolut med i din undran varför VISSA är så betagna av iPhone. :) Men vad gäller dina påståenden så är de väl inte unika för just iPhone utan gäller alla smartphones? Man ska tänka sig för vilka trådlösa nätverk man kopplar upp sig på och man ska likaså använda lite sunt förnuft när man installerar appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta en fråga.

Men varför är alla så betagna av Iphone?

Säkerheten på den luren är ju lika med noll!

Bank ärenden ska man ju absolut undvika, likaså ta ner apps.

Det är väl ingen skillnad från andra telefoner... vill man göra bankärenden säkert så gör man inte det på telefonen. Dessutom är iPhone säkrare än t ex Android vad gäller apps. Android kan vem som helst göra appar till... få kontrolleras. Apps på Appstore är betydligt mer kontrollerade.

Nu har jag mer och mer blivit begeistrad av Android, även om jag huvudsakligen använder iPhone. Sidan om min iPhone har jag även HTC Desire HD och visst är den bra... men tyvärr inte alls lika stabil och rapp som en iPhone. Inte heller är någon annan telefon i närheten av yttre kvalitet...

Har varningen med den första texten att göra eller finns det någon annan anledning? För inte bootar man väl om sin iPhone särskilt ofta så det borde väl inte vara något stort problem i väntan på en bättre jailbreak?

Det räcker ju att telefonen slocknar av att batteriet är slut... Men nu är inte det aktuellt längre. Varningen gällde att upplåsning inte fanns/finns till 4.2 vid tillfället. Det är skillnad på operatörsupplåst och jailbreakad iPhone. Det har hänt en del sen inlägget skrevs... :P

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...