Gå till innehåll

behöver drivers [LÖST]


Samuel_1975

Recommended Posts

Finns det nån som kan hjälpa mig med att få tag på drivers till xp

samsung dvd-rom sd616E

HL-DT-ST DVD ram GSA-H55N

ELBY Clonedrive scsi cdrom device

Cfentlm Ghif-45ev4hm scsi cdrom divce

hoppas på hjälp ni har hjälpt mig för och hoppas ni kan sända mig direkt länk om ni är snalla

ha det bra

mvh

Samuel

Redigerad av Samuel_1975
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är väl skillnad på drivrutin och firmware.

Drivrutiner till CD/DVD-enheter ingår i Windows, de optiska enheterna är så standardiserade att det inte ska behövas någon särskild pga vem som tillverkat enheten.

Vad har du för problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo ja hade liten bråttom igår,

det var så när ja skulle avinstallera en ha produkt som inte skulle röra cd maskin varan gjorde det ändå för detta program ställde till att datorn gick segt ok hade skadlig kod ifrån hp,

hade avinstallerat på en dator som inte är min utan en ja känner,

ja försökte i går med sfdnwin programmet innan ja skrev in på forumet men ville inte läsa bin filen då

ska försöka testa idag MediaCodeSpeedEdit om det går,

tack att ni är snabba med svar och tur att den här hemsidan finns B)

Förlåt om ja satt in min tråd på fel ställe och ber om ursäkt,

ja själv tycker att windows 95,98,xp är inte lätta fixa till, ja föredrar Windows 7 64 bitars än de gammal operativsystem,

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det inte var ett falsklarm av programmet som ansåg att HP hade skickat ut skadlig kod?

Vad var det för program du avinstallerade?

Firmware ligger fast i optiska enheter och inget som kan försvinna för att man avinstallerar ett vanligt program. Däremot om det var ett program som på ett eller annat sätt har med optiska enheter att göra är det ju rätt vanligt att man får fixa till "upper/lower filters" i registret efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det inte var ett falsklarm av programmet som ansåg att HP hade skickat ut skadlig kod?

Vad var det för program du avinstallerade?

Firmware ligger fast i optiska enheter och inget som kan försvinna för att man avinstallerar ett vanligt program. Däremot om det var ett program som på ett eller annat sätt har med optiska enheter att göra är det ju rätt vanligt att man får fixa till "upper/lower filters" i registret efteråt.

ja kommer inte i håg vad det var för program det var något bildhanterings program,

den som ja känner hade inte nån antivirus och programmet hade blivit infekterat ifrån internet,

det kan hända i sällsynta fall att vissa program av installeras som inte ska avinstalleras för ja känner till en annan som har varigt med om det,

men som sagt så fungerar allt som det ska igen,

ha det bra och tack för hjälpen,

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...