Gå till innehåll

Problem med Canons MP Navigator ocg Win 7 32 [LÖST]


Sir_N

Recommended Posts

Jag har en CanoScan 8800F som är ca 1 år gammal, till den finns bara en 32-bits drivrutin som är avsedd för Vista. Söker jag på Windows 7 hos Canon, så finns bara 64-bitarsversioner.

När jag skall skanna ett dokument till pdf så använder jag deras MP Navigator V 1.06. Skanning och spara fil till disk går bra, men sedan vill navigatorn dra igång en slags egen "utforskare", men då låser sig programmet.

Enda sättet är att Avsluta Process i Aktivitetshanteraren.

Om jag däremot loggar ut och loggar in som Administratör (kontot skapat enligt http://windowstips.nu/logga-in-som-administrator/), så fungerar MP Navigatorn normalt.

Av viss info på nätet, så sägs att Canoscan 8800F och dess program inte är avsedda för Win 7, men det funkar ju när jag loggar in som Administratör! Jag har provat olika kompabilitetslägen, utan framgång.

Jag har kämpat med detta halva söndan och börjar bli rejält trött på sk***n!

Det borde finnas någon workaround för detta...

/Sir_N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova detta:

  • Logga in som admin, högerklicka på CanoScans program-katalog
  • Välj Properties och fliken "Security"
  • Tilldela "Users" full control

Applikationen vill troligen skriva till någon fil.

Fungerar inte detta, prova med att göra detsamma i registret (HKLM/SOFTWARE/CanoScan)

Som sista alternativ, det kan vara en tjänst som rättigheterna måste justeras för.

Fungerar inget av ovanstående får du leva med det.

Redigerad av odenxt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade dina förslag (utom det med reg-ändring), men det fungerade inte. MEN, provade en annan sak; angav målmapp för sparade dokument till C:Slask i st för en undermapp till Dokument, OCH NU FUNGERAR DET! I o f s så kan rättighetsändringarna ha påverkat saken i positiv riktning...

Denna lösning kan jag leva med, även om det är retfullt att inte komma underfund med vad som låser skrivning till "Dokument"!

Kom ihåg att jag hade samma problem med min gamla AGFA-scanner och en Vistadator.

Nu måste jag fokusera på annat...

Tack för hjälpen!

/Sir_N

Redigerad av Sir_N
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...