Gå till innehåll

skype


Sandstone50

Recommended Posts

Hej, vilket är enklaste / bästa sättet att höja ljudkvaliteten när jag ringer med skype.

Datorns ljusd är ju fullständigt uruselt

Jag HÖR någorlunda, men jag får skrika in i datorn för att den som ringer ska höra.....

vad göra ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eländiga inbyggd, men den fungerade utmärkt tidigare. Väl lagom till ett år att det ska börja hända saker.

Ringde supporten och fick en ny fil nedladdad men tyckte inte det hjälpte.

För att lämna in på service på Elgiganten ska man gå dit och CHANSA på att det finns en lånedator - suveränt uruselt.

Man får inte ens ställa sej i kö för en lånedator. man behöver alltså köpa en till för att kunna lämna den första på service ??!!

min garanti går ut i miten på feb. så jag skulle ju gärna se en lösning innan dess.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle satsa på ett Riktigt headset istället för jag tycker inte det inbyggda är bra heller om man inte sitter inne i datorn och pratar och det är inte riktigt meningen... Nu vet jag inte om du är en frekvent användare av Skype eller inte

Men detta är min mening

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att köra med vanliga hörlurar vilka som helst du vill ha och Logitechs grynmma digitala USB microfon som du ställer vart du vill på ditt datorbord!!

Skönt att slippa ha en mic framför munnen om du vill tex dricka kaffe samtidigt. Dessutom är den Skype CERT och bara plugga in i ett usb uttag och börja prata!!

Behöver jag tillägga att ljudet är grymt? ok!! Ljudet är grymt från micen!!! här hittar du den --> http://www.dustinhome.se/pd_5010057821.aspx

Köpt den till mig själv och mina barn!! Enormt prisvärd!! tung stabil fot också!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant ide med bara microfon, kanske vore nåt, men då måste jag fortfarande lyssna på andra i familjen när dom pratar med utrikerskompisar.

Så skönt att slippa lyssna när dom då skulle använda headset.

MEN tanken slår mej ändå, kunde det inte finnas en bra mikrofon typ en webcamera en modell som man satte fast längst upp på dataskärmen på sin laptop ??

finns sånna som microfon - inte bara som webcamera ??

Det är så mysigt att få så många svar, tack snälla alla för inlägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant ide med bara microfon, kanske vore nåt, men då måste jag fortfarande lyssna på andra i familjen när dom pratar med utrikerskompisar.

Så skönt att slippa lyssna när dom då skulle använda headset.

Förstår inte vad problemet är. En mikrofon och ett par hörlurar fyller exakt samma funktion som ett headset. Enda skillnaden är att du kan välja en riktigt bra mikrofon och ett par riktigt bra hörlurar istället för någon halvbra kombination som någon tillverkare satt ihop åt dig i form av ett headset.

Själv har jag en Zalman mikrofon för 50kr fastsatt ovanpå monitorn riktad mot mig vilket ger utmärkt ljud (säger de som lyssnar på andra sidan). Samt ett par bra och sköna Philips hörlurar, eller högtalare när jag inte orkar ha lurarna på.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry Nicklas, läste nog inte ordentligt, bara läste om microfonen, men den skulle ju kombineras med luraar :-)

ska försöka sammanfatta alla goda råd och göra nåt så alla i familjen blir nöjda

tack igen för alla goda råd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...