Gå till innehåll

Inst. XP prof. Dvd enhet borta


JimmyG

Recommended Posts

Hej!

Jag vet inte om detta hör till denna kategori på forumet...

Mitt problem uppkom när jag installerade XP proffessional (uppgraderade från Home)så till vida att Dvd-rom enheten har försvunnit... Har använt mig av denna länk http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;320553 och följde stegen i metod 1 men fick avbryta i steg 6 då "REG_MULTI_SZ-datatypen UpperFilters"(fanns bara lower) saknas. Gick vidare till metod 2 men i Enhetshanteraren så finns inga utropstecken och heller ingen CD/Dvd-rom finns att tillgå!? Någon som kan hjälpa mig??

Mvh/ Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att titta i de dolda enheterna?

Högerklicka "Den här datorn" -> Hantera -> ett klick på "Enhetshanteraren" i vänster fält, när alla enheter visas i höger fält, högerklicka på enhetshanteraren i vänster fält och välj "Visa" -> visa dolda enheter.

I höger fält ser du allt som finns installerat på din dator.

Nu kan du gå igenom dina drivrutiner och leta reda på din felande länk...och avinstallera eller ta bort den.

Om den inte heller finns där, titta i BIOS att den hittas där.

Om den inte finns i BIOS så får du kolla om det är det senaste bioset du har installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...