Gå till innehåll

SLI fråga nvidia kort emellan


dexter

Recommended Posts

Nej, det kan du inte. För att köra SLI måste kortens processorer vara identiska. Dessutom kan det vara lite si och så med hur kortens kontakt för SLI brygga, de har en tendens att inte hamna exakt på samma ställe. Själv har jag bara provat den fasta SLI-bryggan, vilket kräver samma placering... det går knappt att reglera i sidled. Sen finns det varianter med justerbar kabelöverföring mellan korten, typ lakritskabel, men jag har aldrig provat dessa.

Att tänka på när man ska köra SLi är även att ha ett nätaggregat som orkar dra hela karusellen.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaret,då blev man lite klokare.

Har också hört att man kan köra ett kort som Physx. Hur funkar de? är de samma sak där att man måste ha 2st identiska processorer?

Om de nu ens är möjligt.

Hur kraftigt nätaggregat skulle krävas för att driva runt 2st 460gtx 500-700W?

Har nu ett nätagg på 550W.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kan man köra PhysX på alla moderna nVidia-kort. Från början var det tänkt att PhysX skulle vara ett separat instickskort för att köras jämte det befintliga grafikkortet. Så är längre inte fallet för att kunna nyttja PhysX... läs mer här: PhysX

Hur stort nätaggregat du behöver är svårt att säga utan att veta övrig hårdvara i datorn. Men minimum på 7-800 W är nog inte alls fel. Jag får nog smäll på fingrarna för det påståendet men det är bättre att ta i. Själv kör jag ett 1000W för att driva min egen dator enligt spec nedan.

Man brukar säga att nVidia överdriver PSU kraven på sina kort medan PSU tillverkarna underdriver sina produkters "output". PSU = Power Supply Unit"

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...