Gå till innehåll

Firefox kan inte hitta server?


Jægermester

Recommended Posts

Hej! Har ett problem med att nå vissa sidor med firefox och internet explorer. Alla andra sidor jag besöker har jag tillgång till och internet generellt fungerar finfint. Men när jag går till vissa sidor som jag har favoriserat så står det att man ska kontrollera nätverksuppkopplingen (från både IE och firefox). Detta är skumt då dessa sidor fungerar om man besöker de via proxy. Så den slutgiltiga frågan är: kan man ha blivit bannad från dessa sidor och det står som det gör att firefox samt IE inte kan hitta servern, eller kan det bero på att sidorna är nere för tillfället?

Hjälp är mycket uppskattat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du kontrollerat dina internetinställningar?

I IE, Verktyg, Internetalternativ fliken Anslutningar, och klicka på LAN knappen, ta bort de eventuella intställningar för proxy som finns där.

I FF, Verkyg, Inställningar, fliken Avancerat, och sedan fliken Nätverk, knappen Inställningar, markera i ingen Proxy.

I båda fallen starta om datorn efter eventuell ändring, och testa igen.

Om detta inte hjälper, kör en DDS, så får vi se om det finns något annat som kanske hindrar dig.

Klistra in loggen/resultatet från programmet DDS. Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/dds.scr

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil.

DDS är ett program som listar processer som kör, program och tjänster som startas automatiskt samt filer i sådana mappar som är vanliga att skadliga program och som är nya eller ändrade under senaste 1-3 månader. DDS är ett mycket vanligt program bland oss som hjälper till att rensa datorer. Resultatet ger oss en grundläggande kunskap om vad som händer och har hänt nyligen i datorn, och från det kan vi dra slutsatser om vad som är nästa lämpliga steg i rensningen av datorn.

Obs! När du klistrar in en logg eller ett resultat i ditt inlägg använd inga knappar eller taggar utan kopiera det i programmet (oftast Anteckningar) och klistra in det direkt i rutan du skriver i.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också samma problem som jag tycker verkar har uppstått sista tiden. Allt från kvällstidningarna till youtube och/eller andra siter. Spelar ofta ingen roll vilken webbläsare man använder sig av så blir det samma sak.

samma här, senaste tiden har jag inte kunnat nå visa sidor utan vart tvungen att starta om IE eller FF.

någon som vet vad kan ha orsakat det här ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Jag har också samma problem som jag tycker verkar har uppstått sista tiden. Allt från kvällstidningarna till youtube och/eller andra siter. Spelar ofta ingen roll vilken webbläsare man använder sig av så blir det samma sak.

Har exakt samma problem, i både FF och IE.

Helskumt är det.

Har det dykt upp någon lösning för detta?

(Kör Windows 7 Ultimate.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...