Conny90 Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 (edited) Hej! All hjälp uppskattas! Det är så att när jag startar datorn så är allt som vanligt och jag kommer till en ruta där jag kan välja att köra i felsäkert läge osv. men jag kan inte välja alternativ för att den reagerar inte när jag klickar på piltangenterna(tangentbordet funkar utmärkt). sedan kommer jag till diskkontrollen och sedan när diskkontrollen är klar så kommer det bara en "." och sedan händer ingenting förens efter någon minut och då kommer det upp en bluescreen.... sedan startas datorn om och allting sker igen. den utför disktroll på disk C, av filtyp FAT32. Någon som vet hur man löser detta problem? Tack Edited December 8, 2010 by Conny90 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Om du har ett USB-anslutet tangentbord kan du behöva aktivera något som brukar kallas "USB Legacy" i BIOS-inställningarna för att piltangenterna ska fungera så tidigt i uppstarten av Windows, dvs innan några drivrutiner har laddats in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Disktroll,, det skulle jag vilja ha... Hursomhelst,,, FAT32 och BSOD ? Que... ??? Varför i felsäkert läge.. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 (Förutsatt att du åtminstone kör XP) Kolla att tangentbordets kabel är ansluten till datorn Om trådlöst så kolla att tangentbordets batteri är okay. Vid omstart får du se till att hålla ned tangenten F8 så får du på skärmen upp alternativ, välj där "senast fungerande ...". Sa Senior Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts