Gå till innehåll

Bilder i MC7 [LÖST]


akaWolf

Recommended Posts

Har fått ett mycket skumt problem. Har en helt uppdaterad W7 Home Premium maskin som helt plötsligt slutat att visa bilderna som ligger i bildbiblioteken. Har plockat bort dem och läst in dem igen men jag får bara fram foldrar och sub-foldrar men inga bilder. Kan se bilderna i alla andra program inklusive WMP12 och i utforskaren osv. Måste ha kommit i samband med någon uppdatering på senare tid.

När jag har läst in bildbiblioteket igen ser jag att alla bilder läses in, räknaren gör rätt och det tar tid men jag ser inte bilderna. De allra flesta är jpg och som sagt var, det har fungerat tidigare.

Mycket tacksam för alla tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst.

Hittade lösningen på exakt mitt problem på: http://social.answers.microsoft.com/forums/en-us/w7pictures/thread/A697AE10-D243-4269-9953-47DCF5C0BE47

Det som hänt var att jag för nån vecka sedan jobbat med att editera några av mina bilder i Adobe Photoshop. För att snabbt öppna bilderna ställda jag folder options så att en jpg automatiskt öppnar Photoshop. Allt frid och fröjd tills jag skulle göra bildspelet i MC. Jag misstänkte att det hade med formatet att göra så jag ändrade tillbaka folder options från Photoshop till Windowds Picture Viewer och allt såg OK ut, utom MC. Så min gamla version av Photoshop verkar inte helt kompatibel med W7 eller så är det så nu också. Men strunt samma, Adobe skrev sönder mitt register och det skrevs inte om när jag backade tillbaka.

Sedelärande historia.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...