Gå till innehåll

Kolla sitt grafikkort


Recommended Posts

Vart kollar man vad man har för grafikkort? Jag och pappa hittar inte, det är på en dator som är från 2001 tror jag. Den har varit lite knepig genom åren och nu hittar vi inte var det är för grafikkort, det "laggar" så fort man scrollar och grafiken är knappast den bästa trots plattskärm.

Pappa tror att det är nVidia Geforce eller något i den stilen men vi hittar varken i enhetshanteraren eller i systeminformationen. Hjälp önskas och jag vet att ni är bra på att hjälpa så tack på förhand 8). /MVH Patrik "trashbag" Holm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska jag uppdatera med om jag har nVIDIA GeForce 6800 LE, exakta länkar skulle nog behövas eller tydliga instruktioner då jag är ganska vilsen inom detta område.

EDIT; Använde denna länk; http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.98.html som plun tipsade om i en annan tråd. Installationen funkade bra och så. Sen frågade den ifall jag hade en HDTV-sladd och visade bild på den och visst jag har en sån, jag har en "strömgrej" och sedan två sladdar i datorn och en av dom ser ut som HDTV-sladden på bilden. Men det som verkar vara när jag har installerat i det läget är att den gör så att jag har "två" bildskärmar. Det funkar bättre nu efter installationen, men ska jag verkligen ha två bildskärmar? Jag märker inte av att jag har det, drar det mer minne?

Såhär ser det ut nu;

Bildskärm

Grafikkort GeForce 6800 LE (128 MB)

Grafikkort NVIDIA GeForce 6800 LE (128 MB)

3D accelerator nVIDIA GeForce 6800 LE

Bildskärm Compaq TFT7020 [17" LCD] (12113019608665)

Bildskärm Compaq TFT7020 [17" LCD] (12113019608665)

Inanan stod det bara;

Bildskärm

Grafikkort NVIDIA GeForce 6800 LE

3D accelerator nVIDIA GeForce 6800 LE (msi

eller något liknande. Nå, ska jag fortsätta i detta läge eller har jag gjort fel och bör göra på ett annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...