Gå till innehåll

Outlook 2007 Arkivera Automatiskt


Recommended Posts

Hej, något märkligt hände i Outlook 2007.

Efter uppdateringarna från Windows Update i går 2010-12-14, så visade det sig i Outlook följande.

När man går in i Verktyg, Altrnativ, och annat så har följande mapp om man kan kalla det för försvunnit, följande ( Arkivera Automatiskt )hanterar tydligen storleken på postlådan ???

Vad kan detta bero på ?? Har funnits där tidigare ?? kan det ha något med uppdateringarna att göra ??

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK

Formaterade om datorn, men det är någon uppdatering som spökar,och det är vad jag förstått någon till office / Outlook, det har jag konstaterat synd att inte veta vilken det är.

Vad påverkar det,att inte ha arkivera automatiskt ??

Hoppas att man kommer på detta, och skickar ut en ny uppdatering, om det nu är så dom gör ??

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lasse B har helt rätt. Nu när jag kollar så finns inte fliken under arkivera automatisk kvar. Jag gillar inte att MS ska jävlas med saker som jag betalat dyra pengar för...*morr*

Uppdatering: Tog bort uppdateringen KB2412171 och nu är ordningen tillbaka.

Redigerad av Wheninrome
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu står det still, visst är det i uppdateringshistorik /och sedan instalerade uppdateringar jag går in och tar bort den ??

Kommer den inte tillbaka när man tagit bort den ?? Den är ju klassad som viktig ?? Det jag gjorde var att jag DOLDE den, ver det okej, då kommer den välan inte tillbaka ??

Eller kan man tänka sig att microsoft, om dom nu vet om detta kommer att korigera uppdateringen, för det är säkert flera som har samma problem.

Skall man ändra inställningar för mottagandet av uppdateringar ??

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK för tipset!

"Arkivera automatiskt" hade försvunnit under menyn Alternativ-Annat OCH Outlook gick otroligt trögt, det kunde ta 10-20 sekunder att öppna ett mail. Jag förstod ingenting, men ovanstående tips räddade situationen.

Jag avinstallerade uppdateringen KB2412171 för MS Outlook 2007 och då blev allt normalt igen.

Redigerad av BengtS
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...