Gå till innehåll

Ljudbortfall [LÖST]


Anlin

Recommended Posts

Finns ingen lösning till mitt problem? jag har kollat allting ang.ljud enligt anvisningarna i W.Hjälpcenter och från kopplingar till inställningar fungerar,enligt meddelanden,allting korrekt.Men jag har ändå inget ljud i datorn.Snälla,hjälp mig!! är musiker och är beroende av ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det Service Pack 2 som installerade? För något Service Pack 3 har inte kommit.

Har datortillverkaren några nyare drivrutiner på sin webbsida med drivrutiner för din dator? Det kan ju tänkas att de ursprungliga inte fungerar med SP2.

Tillägg: Det finns ju också möjlighet att avinstallera SP2 men det är ju trots allt bara en tillfällig lösning.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag bökat med ljudproblemet i flera dagar,läst vad jag hittade på nätets olika sidor,gått genom allting i datorn där det enda svar som dök upp vid varje steg var : korrekt inställd....korrekt....korrekt...fungerar.Men apparaten är tyst!mitt sista hopp är en nörd,som är tyvärr bortrest just nu.

Tack för att ni försökte hjälpa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag bökat med ljudproblemet i flera dagar,läst vad jag hittade på nätets olika sidor,gått genom allting i datorn där det enda svar som dök upp vid varje steg var : korrekt inställd....korrekt....korrekt...fungerar.Men apparaten är tyst!mitt sista hopp är en nörd,som är tyvärr bortrest just nu.

Tack för att ni försökte hjälpa!

Hmm....testat med att justera ljudvolymen? Öppna volymkontrollen och kolla under egenskaper för uppspelningsenheter....jag insåg att man kan söka lite varstans för att justera ljudvolym...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Fy katten att det skall vara så svårlöst med bortfallet ljud.Men jag ger inte upp.

Hur gör man en ominstallation av drivrutinerna för ljudet? finns den beskriven någonstans i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan i stort sett följa guiden på http://www.tipsomvista.se/guider/95-felsoekning-hardvara-och-drivrutiner/435-uppdatera-eller-installera-en-drivrutin-manuellt.html

Du skulle först kunna välja "Avinstallera" som du ser i Steg 2 och sedan följa guiden för att installera drivrutinerna igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...