Gå till innehåll

Apropå aktuella lagförslag


e-son

Recommended Posts

Klockrent!

Åter igen påpekar jag att forumreglerna gäller! Alla har rätt till åsikter UTAN att slänga ur sig glåpord mot andras uppfattningar!

Manneman vet vad jag reagerade på i första hand, det är bortmodererat...

Snacka om att säpoagenten kryper upp i röven ;), se bilden i första inlägget för att läsa hela texten!

Jag reagerar förstås även på "motståndarnas" töntiga argument.

Det spelar ju bara de som är för övervakningssamhället rakt i händerna.

Återigen:

Det är väl bara den svenska grenen av Amishfolket som inte känner till datalagringsdirektivet... ;)

Redigerad av Rune.K
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 83
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Det vore intressant om du utvecklar din konspirationsteori om lagombombaren.

Jag tycker jag förklarade ganska tydligt att jag inte hade någon sådan.

Trots att du skriver väldigt mycket förstår jag fortfarande inte vart du vill komma. Det lilla konkreta du skriver känns som taget ur luften, vad är det t.ex för töntiga argument du pratar om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller att lagra upp med aluminiumfolie!

Och skaffa stålkalsonger, se första inlägget för förklaring.

Har ni fler osanningar om övervakningssamhället?

Misstänker att ni är mest rädda att någon ska komma på att ni håller på med olaglig fildelning. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni fler osanningar om övervakningssamhället?

Misstänker att ni är mest rädda att någon ska komma på att ni håller på med olaglig fildelning. ;)

Ett ganska subjektivt ämne detta!

Frågan är ju alltid, vem har "patent" på sanningen?

En gång vidhöll, maktens elit att jorden var platt, och lät avrätta de som sade något annat.

Det var ju ett sätt att hävda att den sanningen var riktig.

Eller kanske är det så, att vi enligt vår Grundlag, utser våra parlamentariker genom val, demokratiska, sådana.

Att politiker och och regering ska granskas med alla till buds stående, lagliga medel, för att se att de lever upp till löften och själva följer lagar för sin verksamhet, är ju helt korrekt.

Det fria ordet, den bästa bevakningstjänsten, som även utövas här.

Hur nu påståenden om att någon här fildelar eller är rädd för att bli avslöjad, är ju helt irrelevant för denna tråd.

Ett trist påhopp utan saklig grund.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inget nytt. Har funnits i Sverige och Europa i femton år, minst. Det som är nytt i detta, är att signalspaningen har kommit upp i dagern, så att regeringen måste ta ett beslut om att det ska offentliggöras, därför blev det sådan disskusition om det hala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va faen är detta... är det ingen som fattar överhuvudtaget? Det handlar inte om någon jäkla signalspaning. Signalspaning är mer eller mindre berättigad militär underrättelseverksamhet!

Datalagringsdirektivet är inget annat än ren och skär massövervakning av hela svenska folket. ALLT du gör med telefonen, datorn och om några år bilen, kommer att registreras och lagras för eventuella framtida bruk. Hur svårt kan det vara att ta till sig rena fakta. Googla på lagförslagen, kolla TV eller läs tidningar och bloggar eller vad som helst i nyhetsväg, men sluta för fasen gissa och påstå att det är något normalt som alltid har funnits. Dom övervakningslagar som nu rullas ut över europa överträffar Östtyska Stasis allra våtaste drömmar. Och det är lagar som beordrats av amerikanerna, och verkställs av bruntungorna i europas maktelit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inget nytt. Har funnits i Sverige och Europa i femton år, minst. Det som är nytt i detta, är att signalspaningen har kommit upp i dagern, så att regeringen måste ta ett beslut om att det ska offentliggöras, därför blev det sådan disskusition om det hala.

Roligt att det är någon som kan se nyktert på saken!

Jag har alltid trott att internet skulle öka folks kunskap om saker och ting.

Men ibland verkar det som det är tvärtom. ;)

Nu ska jag gå och köpa en rulle aluminiumfolie för att ha till matlagning, innan "Vargen kommer"-gänget länsat lagret.. ;)

Kommentar bortredigerad! Åter igen påpekar jag att forumreglerna gäller! Alla har rätt till åsikter UTAN att slänga ur sig glåpord mot andras uppfattningar! //Manneman

Redigerad av Manneman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va faen är detta... är det ingen som fattar överhuvudtaget? Det handlar inte om någon jäkla signalspaning. Signalspaning är mer eller mindre berättigad militär underrättelseverksamhet!

Datalagringsdirektivet är inget annat än ren och skär massövervakning av hela svenska folket. ALLT du gör med telefonen, datorn och om några år bilen, kommer att registreras och lagras för eventuella framtida bruk. Hur svårt kan det vara att ta till sig rena fakta. Googla på lagförslagen, kolla TV eller läs tidningar och bloggar eller vad som helst i nyhetsväg, men sluta för fasen gissa och påstå att det är något normalt som alltid har funnits. Dom övervakningslagar som nu rullas ut över europa överträffar Östtyska Stasis allra våtaste drömmar. Och det är lagar som beordrats av amerikanerna, och verkställs av bruntungorna i europas maktelit.

ALLT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att det är någon som kan se nyktert på saken!

Jag har alltid trott att internet skulle öka folks kunskap om saker och ting.

Men ibland verkar det som det är tvärtom. ;)

Nu ska jag gå och köpa en rulle aluminiumfolie för att ha till matlagning, innan "Vargen kommer"-gänget länsat lagret.. ;)

Kommentar bortredigerad! Åter igen påpekar jag att forumreglerna gäller! Alla har rätt till åsikter UTAN att slänga ur sig glåpord mot andras uppfattningar! //Manneman

Troll är väl ett glåpord???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troll är väl ett glåpord???
Rune.K känns som att du mest är ute efter att trolla

Var står det troll? Jag läser det i ordets rätta mening... att du "trollar" Källa Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

Trolla = ickerelevanta eller oseriösa diskussionsinlägg på internetforum

Jag betonar ickerelevanta!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Datalagringsdirektivet är inget annat än ren och skär massövervakning av hela svenska folket. ALLT du gör med telefonen, datorn och om några år bilen, kommer att registreras och lagras för eventuella framtida bruk.

...

Och det är lagar som beordrats av amerikanerna, och verkställs av bruntungorna i europas maktelit.

Kan du backa upp dina märkliga uttalande med någon trovärdig källa?

Bloggar är förstås inte godkända som källor... ;)

Visst blir det ett övervakningssamhälle, men du kan väl försöka hålla dej till fakta åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett inlägg i debatten om utrullningen av det övervakningssamhälle som just nu pågår för fullt... ;)

post-1936-0-82683400-1292707327_thumb.pn

Följdfråga till debatten, som säger det mesta:

Låser du på toaletten när du skiter?

Om svaret på frågan är "Ja", motivera även varför? Du har ju inget att dölja..!

men tyvärr, det verkar som "svensken" köper hela deras koncept, tragiskt.

Redigerad av mario
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följdfråga till debatten, som säger det mesta:

Låser du på toaletten när du skiter?

Om svaret på frågan är "Ja", motivera även varför? Du har ju inget att dölja..!

men tyvärr, det verkar som "svensken" köper hela deras koncept, tragiskt.

Första inlägget har väl redan gett svar på den frågan...

Självklart att man låser på toaletten, annars är risken stor att säpoagenten kryper upp du vet var. :)

Vilket land kommer du ifrån eftersom du inte är svensk?

Det är ett intressant ämne det här med övervakningssamhället, men flertalet här håller sej inte till fakta.

Då går det ju inte att föra en normal diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett intressant ämne det här med övervakningssamhället, men flertalet här håller sej inte till fakta.

Då går det ju inte att föra en normal diskussion.

I stället för att vara så förbaskat snabb att kommentera andras inställning och uppfattning, varför redogör du inte för dina egna då? Sakligt då! Det enda vettiga du bidragit med i tråden är länkar till information på piratpartiets hemsida... resten är bara en massa ordbajsande om andras medlemmars uppfattning och åsikter. Efter nästan vartenda inlägg så kommer ett från dig... liknande det jag citerat ovan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi tar förslaget om att telekomlevarantörer ska lagra trafikuppgifter.

Trafikuppgifterna ska lagras i 6 mån, det är minimitiden enligt EU, max är 2 år.

Det är enbart trafikuppgifter som ska sparas, inte innehåll i vare sej sms, ebrev eller liknande.

Självklart välkomnar jag inte ett sådant lagförslag...

Vinnarna är förstås de företag som kan leverera mjuk och hårdvara till projektet.

En sak jag undrar över, är om de tänker lagra var man är när man använder mobilen. Om det är någon som vet?

Redigerad av Rune.K
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första inlägget har väl redan gett svar på den frågan...

Då går det ju inte att föra en normal diskussion.

Jo, men jag satte bara en annan text till pratbublorna för att nyansera en bit till.

Men du verkar inte hålla med fattar jag det som?

Tänk om gamla sovjetunionen fick samma teknik som i västeuropa har idag. Huu.

I vilket fall så har europa gått om öststaernas gamla storebromentalitet så det stänker om det.

På ren demokrati med "samtycke" dessutom, endast pga islamfobi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har i dagarna dykt upp ny information från WikiLeaks-dokument som svensk media fått tillgång till men valt att inte publicera, av förståeliga skäl ur deras perspektiv. Eftersom jag inte har några "neutrala källor" (klurar fortfarande på vilka dessa är) tänker jag inte gå in på detaljer här, men kortfattat handlar det om att foliehattarna kan kastas nu. Den som är intresserade kommer säkert kunna hitta informationen, annars går det bra att PM'a mig för att få en länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag läst lite mer.

Datalagringsdirektivet är ju alldeles förskräckligt!

Man sänker ribban för inhämtning av lagrad data så att det räcker att man har en galen granne som polisanmäler en för förargelseväckande beteende för att man hämtar posten endast iförd morgonrock för att man ska kunna komma på fråga som potentiellt offer för datainhämtning och därmed få sitt privatliv uppfläkt.

Källa > http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/internet/article8029593.ab

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha satt mig in i detta lite mer så känns det bara mer och mer patetiskt efterhand som jag läser. Detta är f*n ta mig inte klokt... ett modernt samhälle ett decennium in i 2ooo-talet och vi går bakåt i utvecklingen. Att våra folkvalda accepterar detta? Det är kohandel och inget annat. Några "lobbyister" (svenska eller utländska) har lagt vikt på fördelarna och slätat över de viktiga detaljerna som rör var mans integritet... nä det är inte så viktigt. Har dom fattat den riktiga innebörden av vad dom håller på med och vad dom är på väg att tillåta? Hur kan detta hända?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...