Gå till innehåll

1 april: Kopieringsavgift på hårddiskar och usb-minnen


Recommended Posts

Det är så sjukt så det finns inte. Datumet är verkligen passande. Den jävla kassettavgiften ska avskaffas, inte utökas.

"Mattias Åkerlind, vd på Copyswede, berättar att kopieringsbeteenden ständigt förändras och att ersättningen därför måste anpassas." Hur vore det om han anpassade sig själv med en yrkesutbildning som passar i nutiden istället.

Annars vill jag ha en krona för varje målarpensel som säljs för potentiellt kan den användas att kladda på min ytterdörr med vilket skapar obehag och kostnader för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars vill jag ha en krona för varje målarpensel som säljs för potentiellt kan den användas att kladda på min ytterdörr med vilket skapar obehag och kostnader för mig.

Den jämförelsen haltar eftersom kassettersättningen är en ersättning för laglig kopiering och inte för olaglig och jag antar att du anser att om någon kladdar på din ytterdörr är det olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den jämförelsen haltar eftersom kassettersättningen är en ersättning för laglig kopiering och inte för olaglig och jag antar att du anser att om någon kladdar på din ytterdörr är det olagligt.

I stand corrected. Det förändrar ju hela situationen, klart kassettersättningen ska finnas och jag ska inte ha någon ersättning från målarpenslar! Om jag hade haft tid skulle jag funderat ut "lagliga" scenarios åt dig istället som är lika löjliga och fel som kassettersättningen. Men nu har jag inte det och jag är säker på att du är kapabel att göra det själv om det behövs för att du ska förstå poängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...