Nilsson Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 Den 1 april får du betala mer för hårddiskar och usb-minnen, då kassettersättningen som tidigare gällt cd- och dvd-skivor även läggs på dessa lagringsmedia. läs mer på: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.360149/1-april-kopieringsavgift-pa-harddiskar-och-usb-minnen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 Länge kvar tills den 1:a April!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 Är ju bara att köpa hårddiskar och skivor från Tyskland via internet så slipper man den skatten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 Det är så sjukt så det finns inte. Datumet är verkligen passande. Den jävla kassettavgiften ska avskaffas, inte utökas. "Mattias Åkerlind, vd på Copyswede, berättar att kopieringsbeteenden ständigt förändras och att ersättningen därför måste anpassas." Hur vore det om han anpassade sig själv med en yrkesutbildning som passar i nutiden istället. Annars vill jag ha en krona för varje målarpensel som säljs för potentiellt kan den användas att kladda på min ytterdörr med vilket skapar obehag och kostnader för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 (edited) Aha! Jag pantar hårddiskar som tomburkar mao. ,,, det visste jag inte. ( Joo,, några hårddiskar har det gått åt ) Edited December 20, 2010 by jarru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 Annars vill jag ha en krona för varje målarpensel som säljs för potentiellt kan den användas att kladda på min ytterdörr med vilket skapar obehag och kostnader för mig. Den jämförelsen haltar eftersom kassettersättningen är en ersättning för laglig kopiering och inte för olaglig och jag antar att du anser att om någon kladdar på din ytterdörr är det olagligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Den jämförelsen haltar eftersom kassettersättningen är en ersättning för laglig kopiering och inte för olaglig och jag antar att du anser att om någon kladdar på din ytterdörr är det olagligt. I stand corrected. Det förändrar ju hela situationen, klart kassettersättningen ska finnas och jag ska inte ha någon ersättning från målarpenslar! Om jag hade haft tid skulle jag funderat ut "lagliga" scenarios åt dig istället som är lika löjliga och fel som kassettersättningen. Men nu har jag inte det och jag är säker på att du är kapabel att göra det själv om det behövs för att du ska förstå poängen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Vi lever i ett skevt land med skeva skatter och avgifter =) Om 5 år har vi nog nått rock bottom, men förhoppningsvis tidigare! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts