Gå till innehåll

Messenger


Recommended Posts

Beskrivning

Fel för röst och video

Problemsignatur

Händelsenamn: MsnMsgrDiagnostic

Problemsignatur 01: msnmsgr.exe

Problemsignatur 02: 15.4.3502.0922

Problemsignatur 03: VoiceVideo

Problemsignatur 04: 5

Problemsignatur 05: 8ac70104

OS-version: 6.0.6002.2.2.0.768.2

Språkvariant-ID: 1053

Filer som bidrar till att beskriva problemet

MsnMsgr_Watson.txt

ContactsLog.txt

Visa en tillfällig kopia av dessa filer

Varning: Om problemet orsakades av ett virus eller något annat säkerhetshot kan datorn skadas av att du öppnar en kopia av filerna.

Hej ! Har nu 20 styck av ovan rapporterade problem,någon som vet ?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ser att du kör med en "äldre" version av Messenger, Windows Live.

Uppdatera och se om problemen kvarstår.

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

på dessa sidor hittar du installationsfilen, hämta hem den och kör den.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/downloads

http://www.windowslive.se/messenger/#/Start/

Se till att alla Windows Live program är avstängda först.

Detta ska ge en uppdatering av Windows live till version 15.4.3508.1109.

Kontrollera efter körning genom att trycka på Hjälp och Om Messenger.

Prova sedan och se om samma fel uppstår.

Du kan också ladda ned Windows 7 Upgrade Advisor för att se om du har rätt drivrutiner för din kamera.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15&displaylang=en

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Messenger gick snabbt och enkelt uppdatera, värre med kameran men kom på dra ur usb-kontakt samt stänga av comodo, glömde dock kolla först med enhetshanteraren vilken version av cameradrivrutin, ser ut som den gamla,vga soc pc-camera provider version 1.0.0.22 ?.Comodo och jag skulle även vara tacksamma för hjälp med hur vi får messenger att inte starta upp auto med dator`n ,Jag har kollat i tjänster + även messengers hemsida men inte hittat infon.Jag tackar för hjälpen och hoppas någon kan se om cameradrivrutinen är aktuell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comodo och jag skulle även vara tacksamma för hjälp med hur vi får messenger att inte starta upp auto med datorn

Starta Messenger, öppna Verktyg-menyn (tryck på Alt om den är dold), välj Alternativ, välj fliken Logga in, avmarkera kryssrutan Starta Messenger när jag loggar in på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Magnus, "alt" funkade.Angående mitt försök uppdatera cameran så kollade jag nya drivrutinen och den var 11.50.0.426118,både datorn/ comodo/och windows update totalvägrar nya drivrutiner för camera/nätverkskort/grafikkort m.m, dom skriker i högan sky och vägrar acceptera nytt, frustrerande då drivrutiner är från 2006,jag har även försökt i felsäkert läge,nyss var jag inne på enhetshanteraren och försökte den vägen uppdatera cameran(vet hur man försöker på olika sätt) men kom gul varningstriangel och tvärstopp. Har nåt minne av att det tipsats här om att installera drivrutiner online och då välja kör istället för spara,stämmer det ?,

tänker att det inte funkar på drivrutiner som körs för tillfället typ nätverkskort ?

Redigerad av margrehte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...