Gå till innehåll

Kopiera kontakter till WIndows Mail från Outlook


Elin_h

Recommended Posts

Tja!

Jag försöker få över mina outlook kontakter till Windows mail men lyckas inte. Har hittat pst filerna och ska få dom att hitta in till Windows mail men lyckas inte.

Vilket program ska jag då använda för att öppna dom? Blir fel format och konstigt text när jag bara vill öppna dom.

Vore tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Mail... då är det Vista du kör? Har flyttat tråden till lämpligare kategori.

Jag tror du måste exportera dina kontakter i CSV-format för att kunna nyttja dem i Windows Mail. Jag är själv ganska novis på detta, men är ganska säker på detta.

Hittade detta (på engelska)

1. Open Microsoft Office

2. Click "File"

3. Click "Import and Export"

4. Select "Export to a File", click "next"

5. Select "Comma Separated Values(Windows), click "next"

6. Select "Contacts", click "next"

7. Type in where you want to save the file. Click "next"

8. Click "Finish"

On VISTA Computer

1. Open "Microsoft Mail"

2. Click "File"

3. Click "Import", select "Windows Contacts"

4. Select "CSV Comma Separated Values", click "Import"

5. Type in where file is located.

6. Click "Next"

7. Click "Finish"

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Manneman!

tack så mycket för hjälpen!

När jag gjorde allt detta så sparades min kontakter.csv fil som excel och det blir ju helt fel då när jag ska importera och spara i Windows mail.

Vet heller inte vad jag ska öppna dem med eller varför den väljer excel som program.

Hälsningar

Elin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är outlook express som sidan förklarar och det är inte alls samma meny, funktioner som outlook express 2007.

Därför får jag fortfarande inte rätt på det. Kan inte exportera det jag vill i Outlook och när jag sparar filen så sparas den som ecxel fil. vad ska jag ändra den till i såfall?

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få

/ Elin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är riktigt att om man har Excel installerad så anser den att CSV-filer är ett Excel-format, men det betyder ju inte att det inte går att använda filen i något annat program. Har du försökt följa Mannemans punktlista under rubriken "On VISTA Computer "?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat den info jag fick och har gjort efter punktlistan jag fick. Det var ingen problem, men när jag ska importera till Windows Mail så kan den ej läsa kontakterna från ecxel filen. Därför undrade jag om jag ska använda ett annat program för att spara men vet inte vilket.

Allt sparas som jag exporterar men blir fel format och därför blir det fel text och siffror när det ligger i excel.

Provar mig fram med alla format:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.csv-filer verkar vara det vanligaste sättet att importera kontakter i Windows Mail. Övriga format som stöds listas på http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-vista/Import-export-or-change-the-format-for-contacts

Kolla inlägget Sun Dec 09, 2007 6:58 pm och dem som kommer efteråt på sidan http://help.lockergnome.com/vista/Import-Outlook-contacts-windows-vista--ftopict41096.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...