Gå till innehåll

Varför flera instanser av Outlook?


Recommended Posts

Jag har min lilla outlook-ikon i aktivitetsfältet och klickar anturligtvispå den när jag vill öppna outlook men varför tillåter programmet att flera instanser startas? När jag stänger outlook finns den fortfarande kvar i systray vilket innebär att jag uppenbarligen startat flera instanser av den. Nån som vet hur man förhindrar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är säkerligen inte flera instanser du ser, utan outlook som "stänger till meddelandefältet". Nu är jag inte särskilt hemma på outlook och vet dessutom inte vilken version du har, men någonstans finns det inställningar för "meddelandenotifiering" eller liknande. Tanken med att outlook kör i bakgrunden är ju att du skall få "popups" ifrån meddelandefältet när det kommer ny e-post.

Bara att rota igenom inställningarna tills du hittar "avstängningsknappen", eller vänta tills någon Outlook-guru talar om hur. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag öppnar den som finns i systray och stänger den så finns en till kvar och ibland efter det ytterligare en. Tydligen kan man starta flera instanser av dem. Detta gäller både Outlook 2007 och 2010 som jag har. Märkligt beteende iaf, och till viss del störande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...