Beardo Posted December 26, 2010 Posted December 26, 2010 Jag håller på och bygger om min dator. Vad är det för skillnad på moderkorten om det ena har P55 chipset och det andra H55? Den nya processorn blir en Intel i3 540. Har det någon betydelse för Windows Home Premium 64-bit? Jag har nu 32-bit, men tänker uppgradera till 64-bit. Quote
e-son Posted December 26, 2010 Posted December 26, 2010 Jag håller på och bygger om min dator. Vad är det för skillnad på moderkorten om det ena har P55 chipset och det andra H55? Den nya processorn blir en Intel i3 540. Har det någon betydelse för Windows Home Premium 64-bit? Jag har nu 32-bit, men tänker uppgradera till 64-bit. Intel® H55 Express Chipset Intel® P55 Express Chipset Har för mig att det är H55 som gäller om du vill utnyttja i3 processorns inbyggda grafikkrets. Det är dock inte enda kriteriet, så du måste kolla noga om det stödet finns på moderkortet. Jag har byggt ett par burkar på just i3 540, och en bra kombination är detta gigabyte-kortet som har just stödet för Intels grafikkrets. Quote
Beardo Posted December 26, 2010 Author Posted December 26, 2010 Tack för hjälpen! Det hjälpte mycket. Quote
Recommended Posts