Gå till innehåll

Besiktning


kudden

Recommended Posts

Hej.

Ja nu har det hänt mig.

Har helt enkelt glömt att besiktiga bilen.

Det kom en räkning att jag skulle betala skatten.

Då kom jag på det.

Den skulle ju besiktigas i november men har fått en tid på onsdag.

Jag har ju alltid fått ett inbetalningskort och en tid.

Har nog fått alzheimers light. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D God Jul kudden!

De där händer ibland, iaf gissar jag många glömmer de emellanåt.

Eller så blir de som i mitt fall där besiktningen som gjordes blev en aning överdriven & oseriös så man tappar lusten på resten.

Kan ni tänka er, den rackarn slet av min handbromsvajer med vett och vilje bara för han var på dåligt humör...skulle strax stänga precis innan helgen och vet inte vad han råkat ut för innan på dagen men grinig var han :P

Naturligtvis gnäll om rostangripna bromsledningar också som bonus :D För & inte tala om sockerbiten där bak där alla besiktningsgubbar bara älskar & hitta fel.."Löstagbar dragkrok"

Alltså jag är ju tacksam om den har bekat fast då man kopplar släp & ska köra någonting...Då är den trafiksäker i min mening & inget kan lossna & glappa på vägen..Men de tycker inte Bilprovningen som anser att "Denna modellen ska vara löstagbar"

(Dessutom oavsett om besiktningsgubben har muskler eller inte)

Å inte fanken ta svetsen & bränna fast den för gott "För då blir den inte längre Typgodkänd" Köp inte Peugot..En sitter i, den andra puttar på B)

Sitter just nu med Körförbud & tänker inte berätta var jag kör :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He...

Skulle han dragit av min wire skulle jag direkt fråga om han hade nån hjärna kvar.

Jag skulle också fråga om han bråkat med sin fru eller om det var något annat'

Jag är inte den som håller käft när någon beter sig som en idiot..

Jag skulle direkt gå in på bokningen och begära nån annan.

Jag kan prata för mig och tål inte vad som helst och skulle stoppa han direkt..

Dom är vanliga människor och kan vara på dåligt humör.

Men det är inte mitt fel.

Men sockerbitar är kanske inte så bra.

Om det inte är svagström.

Mitt råd är att byta viren och göra en ny besiktning.

Glöm idioten.

Vi funderar min son och jag att leasa en liten bil och ha den i tre år och sen byta så slipper man ha med dom att göra.

Lägg lite rostskydd på bromsrören och låtsas som det regnar.

Går det så går det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst de får ju vara någon måtta på hur folk beter sej.

Visserligen skulle man sagt ifrån men på samma gång..De var en ung grabb i 20 årsåldern och man vet hur lätt det är & få kicken idag..Såå för hans egen skull så kan han rätt få gå där ett tag till :D Han lär väl sej till slut & man får hoppas det bara var en engångs händelse.

Annars måste jag säga att Bilprovningen alltid skött sej fint och har aldrig upplevt något än ett korrekt & jättefint bemötande under de 17år man själv kört bil & provat både egna och andras.

Kanske bidde lite otydlig där med "sockerbiten"

Menade dem dras till dragkroken som flugor till en sockerbit :)

Men håller med, sockerbitar där man ansluter el-ledningar är inte alltid så bra. Har bl.a hört om folk som nästan fått sina hus nedbrända bara för man använt sockerbitar inne i väggar & liknande. Det kan ju vara förståeligt då 230V & kanske ström med upp till 10A belastar dem lite väl. Men i fordon där man inte har mer än 12-24V så bör de ju inte va så stora beskymmer bara man inte utsätter dem för fukt & så & isolerar dem riktigt.

Jo det får väl bli en ny runda snart & reparera eländet :D

Varit så jobbigt med all is & snö så det har fått vänta lite.

Man kan ju alltid hoppas på vår eller i vart fall lite varmare väder. Till jobb & så blir det ändå inte just nu så den har fått stå ett tag.

Låter ju inte så dumt & leasa :) Kan säkert vara ett alternativ om man hittar något förmånligt.

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha ha ha.. Med vår gamla Sharan brukade vi alltid vid besiktning i Jönköping få nedslag på solfilm på sidofönstren.. fast att det satt på framrutan sa de inget om.

Då sa de att "om du river ner den nu, slipper du ombesiktingen...", nej tack, rutan blir ful då. Men, man får ju inte ha så, sa jag ju! sa en arg besiktningsgubbe.

Jag får ta ombesiktningen och hoppas på att jag slipper dig, sa jag B) .

Det som sker nu är att jag väntar tills bilen har körförbud, och beställer en ny tid för besikting i Tranås. Kommer dit och han kollar lite lojt på bilen och berömmer skicket, speciellt de tonade rutorna som är standard på de flesta importbilar från tyskland gillar han mycket :P

Äntligen finns det en ny lycklig ägare till den bilen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...