Gå till innehåll

Åtgärden har avbrutits [LÖST]


göte

Recommended Posts

Hej alla och God Fortsättning.

Sitter med en Vistadator (SP2 + alla uppdateringar) där det har uppkommit följande problem i Office Outlook 2003.

Kunden har fått 2 st "Internetjulkort" men de går inte att öppna. Följande felmeddelande kommer i Outlook 2003

"Åtgärden har avbrutits på grund av begränsningar i datorn. Kontakta systemadministratören"

När jag däremot kopierar in länkarna direkt i Explorer fungerar de perfekt men inte när jag klickar på länken i mailet.

När jag vidarebefordrar mailet till min egen dator (Windows 7) fungerar även länkarna i mailet.

Har jämfört inställningarna i min och kundens dator men kan inte se någon skillnad. Jag kör dock Outlook 2007.

Nu har jag slut på ideér men hoppas att någon annan har ett bra tips

MVH

Göte

Redigerad av göte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just detta problem med länkar gäller för alla Outlook-versioner och alla versioner av Internet Explorer.

OK, jag tackar och skall testa detta efter helgerna då jag får in en Vistadator för uppdatering så att jag kan

kopiera filen därifrån

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

En klassiker, troligtvis är det bara att göra enligt http://support.microsoft.com/kb/310049/sv

Nu har jag testat att fixa problemet med länkar i mail med Microsofts "Fix it"

och det lyckades alleles utmärkt.

Tack Stenis för hjälpen

MVH

Göte

Redigerad av göte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...