Kird Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 Hej! Jag behöver bedömning och lite råd och dåd angående mitt barnbarns hopplock av en speldator. Han har fastnat för följande dator: Taurus freQuent Gamer GTS450 Inet: produkt nr: 1517091 Skärm: Samsung modell: P2270H Type: EF22Ws Mus: Logitech MX518 optical gaming mouse Tangentbord: ej bestämt i dagsläget. Förslag emottages tacksamt. Är det här prisvärt för en kostnad av 9500:- exkl. tangentbord? Själv är jag helt nollställd vad gäller speldatorer. Mvh Kird Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 (edited) du kan hitta mycket bättre dator för det priset, d.v.s över 9000 kr. den här har i3 processor finns i5 och i7 för lägre pris till o med. leta runt på nätet så hittar du bättre kan jag Lova!! Edited December 30, 2010 by Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 T ex Benqs skärmar är billigare än Samsungs: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s63641070&o=tillv_pop&cols=#prodlista Välj en skärm med bra omdömen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Håller med om Cecilias råd, fast jag skulle tagit en 24" istället eftersom prisskillnaden är så liten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kird Posted December 30, 2010 Author Share Posted December 30, 2010 Hej! Tack för synpunkter och råd. Jag och bb:et får fortsätta resonera om det här, eftersom jag skall delfinansiera det hela. Mvh kird PS. till Nilsson-har du några bra länkar du kan rekommendera?DS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts