Gå till innehåll

Windows 7 Hjälp


MaxSandberg

Recommended Posts

Tjenare, Jag har lite problem med Mitt Windows7 När jag startar upp datorn så ber den om en systemåterställning, och till det så behöver man Admin lösenord vilket jag inte har. Några tips eller idéer om hur man skulle kunna "skippa" systemåterställningen?

Tack i förväg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du gjort för att detta problem uppstått? Kommer du förbi uppmaningen och kan starta upp datorn normalt?

Här kan du annars hämta och bränna en CD, med vars hjälp du kan återställa adminlösenordet.

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Lycka till och Gott Nytt År

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du gjort för att detta problem uppstått? Kommer du förbi uppmaningen och kan starta upp datorn normalt?

Här kan du annars hämta och bränna en CD, med vars hjälp du kan återställa adminlösenordet.

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Lycka till och Gott Nytt År

Tack så mycket, men vad menar du med åsterställa adminlösenordet? Att man får bestämma ett helt nytt adminlösenord eller ändras det tillbaka till det orginala lösenordet?

Problemet uppstod då datorn blev tappad i golvet. Och det är en Skoldator så tyvär har jag inte det orginala adminlösenordet utifall att CDn jag skulle bränna ut återställer adminlösenordet till det.

Tack för hjälpen och Gott nytt år på dig också !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är du - som med CD-skivans hjälp, kan skapa ett nytt lösenord eller se vad det andra var, om det fanns något adminlösenord. Men har du tappat daton, kan ju andra problem uppstått, som en skadad hårddisk och då blir ju problemen av annan art.

Vi får hoppas på det bästa.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En skoldator är av hänsyn till säkerheten i skolans lokala nätverk, försedd med admin-lösenord. Detta för att man som användare inte skall kunna ändra i säkerhetsinställningarna.

Tar du bort admin-lösenordet och, avsiktligt eller oavsiktligt, ändrar några vitala inställningar, så kommer du troligtvis inte att kunna logga in på skolans nätverk.

Jag föreslår att du kontaktar skolans datoransvariga angående ditt problem.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En skoldator är av hänsyn till säkerheten i skolans lokala nätverk, försedd med admin-lösenord. Detta för att man som användare inte skall kunna ändra i säkerhetsinställningarna.

Tar du bort admin-lösenordet och, avsiktligt eller oavsiktligt, ändrar några vitala inställningar, så kommer du troligtvis inte att kunna logga in på skolans nätverk.

Jag föreslår att du kontaktar skolans datoransvariga angående ditt problem.

Okej, Tack så mycket för hjälpen, du tror inte att det skulle kunna gå att ominstallera datorn hemma eftersom att det är lov nu, och sedan be dom datansvariga ominsatallera den igen när lovet är slut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...