Gå till innehåll

Vilket program ska man köra med?


Recommended Posts

Ovanligt att en datortillverkare rekommenderar vilket Antivirusprogram som köparen skall använda. Dom flesta föredrar ju dom här större som du nämner Norton, Panda eller F-Secure som ingår i något säkerhetspaket Telia erbjuder i vad dom kallar Säker Surf. Det finns enligt mig mindre krävande program för datorn än dessa giganter. avast har ett enkelt användarvänligt gratisalternativ och vill man betala kan NOD32 vara ett bra val. NOD32 använder jag själv på flera datorer och har så gjort under många år nu, ända sedan programmet kom på marknaden. NOD32 är billigt och mycket användarvänligt, samt tar lite resurser från datorn.

Skulle jag välja gratis, blir det avast och vill jag betala ca 600 för en tvåårsrslicens, blir det NOD32 jag väljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag kör med Panda idag. Men Hp rekommenderar att man kör med Norton. Kan det vara ett klokt vall att byta då eller vad kan vara bäst att köra med?

Bäst i vilket avseende?

Att HP har någon sorts avtal med Norton betyder i alla fall inte att datorn skulle fungera bättre med Norton än med Panda. Båda programmen får bra testresultat i detekteringstester, men Panda verkar falsklarma en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäst i vilket avseende?

Att HP har någon sorts avtal med Norton betyder i alla fall inte att datorn skulle fungera bättre med Norton än med Panda. Båda programmen får bra testresultat i detekteringstester, men Panda verkar falsklarma en hel del.

Vad syftar du på då? För det här låter inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad syftar du på då? För det här låter inte bra.

Menar du påståendet om falsklarm? Enligt de två senaste testerna på http://www.av-comparatives.org/comparativesreviews/detection-test har Panda rapporterat ett antal helt normala program som infekterade. Men om du inte har märkt av det så gör det ju inte så mycket.

Men vad är "bäst" för dig? Bra detektering, använder lite minne, använder CPUn endast lite hela tiden, att skanna igenom hela datorn går snabbt eller det går att göra annat samtidigt, bra brandvägg, bra skydd vid surfning, du tycker att det är lätt att förstå programmet eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den ska detektera bra. Minne är det inga problem jag har 8 GB, liten normal användning på CPU, Ja att det går lagom snabbt plus att man kan göra annat samtidigt. Bra brandvägg och även bra skydd vid surfning eftersom jag surfar mycket.

Jag gillar program som är avancerade med rätt mycket inställningsmöjligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...