Gå till innehåll

Startup program


Teodor

Recommended Posts

Btw, Hur tycker du e-son att Comodo ska vara konfigurerat?

Kan inte svara på det... jag använder inte Comodo eftersom jag tycker det är fullt tillräckligt med ett enkelt antivirusprogram till Windows 7, men jag vet att det är mycket konfigurerbart.

JoWa ställer säkert upp om du vill ha hjälp att konfa Comodo. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte svara på det... jag använder inte Comodo eftersom jag tycker det är fullt tillräckligt med ett enkelt antivirusprogram till Windows 7, men jag vet att det är mycket konfigurerbart.

JoWa ställer säkert upp om du vill ha hjälp att konfa Comodo. ;)

Använder JoWa Comodo eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo. ;)

Systemskyddets heuristik är dock inte konfigurerbar på något sätt. Den brukar vara tämligen träffsäker, men ett och annat legitimt program kan uppföra sig misstänkt (tekniskt sett) och orsaka denna varning. Är man osäker, kan man trycka på Sandlåda.

post-7701-0-40072700-1293801946_thumb.pn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo. ;)

Systemskyddets heuristik är dock inte konfigurerbar på något sätt. Den brukar vara tämligen träffsäker, men ett och annat legitimt program kan uppföra sig misstänkt (tekniskt sett) och orsaka denna varning. Är man osäker, kan man trycka på Sandlåda.

post-7701-0-40072700-1293801946_thumb.pn

Jo, det går visst att konfigurera. Eller jag vet inte hur du menar men så här kan man konfigurera det:

post-11823-0-39907900-1293802321_thumb.p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemskyddet har en egen heuristik, som inte påverkas av antivirustets heuristikinställning. Den senare har jag på Låg (standard).

För övrigt är standardkonfigurationen bra, men jag har aktiverat den starkare konfigurationen Proactive Security, och valt Spärra alla inkommande anslutningar i Lönnportsguiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemskyddet har en egen heuristik, som inte påverkas av antivirustets heuristikinställning. Den senare har jag på Låg (standard).

För övrigt är standardkonfigurationen bra, men jag har aktiverat den starkare konfigurationen Proactive Security, och valt Spärra alla inkommande anslutningar i Lönnportsguiden.

Vart hittar jag Proactive Security och lönnportsguiden i CIS 5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...