Teodor Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 (edited) Hej! Jag har ett problem. Ett fil vid namn: "Teodor". Den finns inte med i Systemkonfiguration. Det som jag vill e att den inte ska startas när datorn startas Bild på problemet: Edited December 31, 2010 by Teodor Quote
e-son Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 (edited) Du kan prova med WhatInStartup. Vill du ha svensk språkfil så finns det här! Edit: Autoruns är ett mer avancerat alternativ. Edited December 31, 2010 by e-son Quote
Teodor Posted December 31, 2010 Author Posted December 31, 2010 Du kan prova med WhatInStartup. Vill du ha svensk språkfil så finns det här! Ska ta och kolla det Quote
Teodor Posted December 31, 2010 Author Posted December 31, 2010 "Comodos heuristiska analys för skadligt program har upptäckt möjligt skadligt beteende" och det syftade till WhatInStartup F/P? Quote
Teodor Posted December 31, 2010 Author Posted December 31, 2010 Och det visas inte där, mitt problem visas inte där Quote
e-son Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 (edited) Comodo väsnas om allt möjligt... du får konfigurera bättre! Autoruns är ett mer avancerat alternativ Edited December 31, 2010 by e-son Quote
Teodor Posted December 31, 2010 Author Posted December 31, 2010 Jag har allt på default. Heuristikskanning är på Låg Quote
Teodor Posted December 31, 2010 Author Posted December 31, 2010 Btw, Hur tycker du e-son att Comodo ska vara konfigurerat? Quote
e-son Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 Btw, Hur tycker du e-son att Comodo ska vara konfigurerat? Kan inte svara på det... jag använder inte Comodo eftersom jag tycker det är fullt tillräckligt med ett enkelt antivirusprogram till Windows 7, men jag vet att det är mycket konfigurerbart. JoWa ställer säkert upp om du vill ha hjälp att konfa Comodo. Quote
Teodor Posted December 31, 2010 Author Posted December 31, 2010 Kan inte svara på det... jag använder inte Comodo eftersom jag tycker det är fullt tillräckligt med ett enkelt antivirusprogram till Windows 7, men jag vet att det är mycket konfigurerbart. JoWa ställer säkert upp om du vill ha hjälp att konfa Comodo. Använder JoWa Comodo eller? Quote
JoWa Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 Jo. Systemskyddets heuristik är dock inte konfigurerbar på något sätt. Den brukar vara tämligen träffsäker, men ett och annat legitimt program kan uppföra sig misstänkt (tekniskt sett) och orsaka denna varning. Är man osäker, kan man trycka på Sandlåda. Quote
Teodor Posted December 31, 2010 Author Posted December 31, 2010 Jo. Systemskyddets heuristik är dock inte konfigurerbar på något sätt. Den brukar vara tämligen träffsäker, men ett och annat legitimt program kan uppföra sig misstänkt (tekniskt sett) och orsaka denna varning. Är man osäker, kan man trycka på Sandlåda. Jo, det går visst att konfigurera. Eller jag vet inte hur du menar men så här kan man konfigurera det: Quote
Teodor Posted December 31, 2010 Author Posted December 31, 2010 Hur tycker du JoWa att Comodo ska vara konfigurerat? Quote
JoWa Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 Systemskyddet har en egen heuristik, som inte påverkas av antivirustets heuristikinställning. Den senare har jag på Låg (standard). För övrigt är standardkonfigurationen bra, men jag har aktiverat den starkare konfigurationen Proactive Security, och valt Spärra alla inkommande anslutningar i Lönnportsguiden. Quote
Teodor Posted December 31, 2010 Author Posted December 31, 2010 Systemskyddet har en egen heuristik, som inte påverkas av antivirustets heuristikinställning. Den senare har jag på Låg (standard). För övrigt är standardkonfigurationen bra, men jag har aktiverat den starkare konfigurationen Proactive Security, och valt Spärra alla inkommande anslutningar i Lönnportsguiden. Vart hittar jag Proactive Security och lönnportsguiden i CIS 5? Quote
JoWa Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 Mer, Hantera mina konfigurationer Brandvägg, Lönnportsguiden Quote
Teodor Posted December 31, 2010 Author Posted December 31, 2010 Mer, Hantera mina konfigurationer Brandvägg, Lönnportsguiden Vad är det som är bättre att ha Proaktivt skydd än den som är standard vilket är Comodo Internet Security.? Quote
JoWa Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 Skillnaderna beskrivs här: https://forums.comodo.com/defense-sandbox-faq-cis/differences-between-proactive-internet-security-configs-v5-draft-t66516.0.html Inte alls så stor skillnad, jämfört med hur det var i CIS 3.x Quote
Recommended Posts