__087 Posted January 2, 2011 Posted January 2, 2011 (edited) Hej, Igår kväll installerade jag om min dator till xp ifrån windows 7. Jag har flera stycken hårddiskar i min dator, alla är av typen SATA. Problemet är att en av mina hårddiskar försvann när jag installerade xp igen. Hårddisken syns inte på Den här datorn, Enhetshateraren eller Diskhanteraren. Någon som kan hjälpa mig få igång den? Mvh // __087 PS. Har prövat skifta SATA uttag på moderkortet men utan resultat Edited January 2, 2011 by __087 Quote
__087 Posted January 2, 2011 Author Posted January 2, 2011 Hej, jag missförstod det hela. Min interna hårddisk som vägrar fungera är av samma märke som min nya interna, det är min interna den hittar, problemet är att den står om "ej läsbar" och Dynamisk. Hur ändrar man det? Quote
Venoms Posted January 2, 2011 Posted January 2, 2011 Ok, kolla i BIOS SATA inställningarna,om det står SATA Legacy eller AHCI, det kan även stå "Compatibility".. det ska inte stå på ahci... Quote
Recommended Posts