Gå till innehåll

HP Pavilion dv5-1200eo Entertainment Notebook PC


Recommended Posts

Fläkten låter som ett reaplan kan man göra något åt det.. det stod att man skulle uppgradera bios kan det verkligen hjälpa

Någon som har en sådan och har kunnat göra något åt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stod att man skulle uppgradera bios kan det verkligen hjälpa

Har själv gjort det på flera HP-datorer (efter samma rekommendation)... både bärbara och stationära. Är det bara högt varvtal så JA... det hjälper. Får du missljud från fläkten så NEJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sedan en tid en HP Dv7 med en AMD processor. Låter väl mycket tycker jag. När jag haft datorn ett tag fick jag i en annan databutik reda på att det var AMD processorn som var problemet. Intel CPU:er är svalare, fläcken går långsammare och det ger lägre ljud. Allt enligt personalen i butiken.

När jag klagade hos HP:s support fick jag rådet att uppgradera BIOS. Men än bättre är att jag har lagt baksidan på datorn på en trästav, cirka en centimeter hög. Datorn har blivit tystare. Eller åtminstone upplevs det så.

Cecilia skriver också om damm och jag blåser regelbundet rent i lufthålen.

Men jag upplever också datorn som lite allmänt slö och jag fundera på att skaffa en ny 7200 disk där systemet, Vista home, ensamt kan hålla till. Den ursprungliga 5400 disken får bli fildisk. Men vad händer då med missljudet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...