Gå till innehåll

Vyn Kompabilitetsfiler försvann...


Beardo

Recommended Posts

Hej,

Jag har jobbat mycket med ett program som heter Bryce 5 i Windows XP. Installerade sedan det programmet i Windows 7 32-bit. Då var det svårt att hitta sparade arbeten, man fick trycka på en knapp "Kompabilitetsfiler" i menyn på Utforskaren för att kunna se mappen med med sparade arbeten.

Innan jag installerade Windows 7 64-bit versionen såg jag till att alla filer var sparade på en annan hårddisk än den som jag installerade Windows 7 64-bit på. Så nu sitter jag med två 2TB hårddiskar, en med OP på och en med massor med sparade arbeten och olika filer som jag samlat på mig.

Det gick bra att installera Bryce 5 under Windows 7 64-bit. Programmet fungerar bra och det är inga problem, men för att se sparade arbeten i Utforskaren så måste jag trycka på ovannämnda knapp "Kompabilitetsfiler" för att se dessa filer. Så långt fungerar det bra för mig.

Nu är problemet att jag inte kan hitta filerna med sparade arbeten på den andra hårddisken i Utforskaren längre. Det finns ingen knapp för Kompabilitetsfiler när jag tittar i Bryce 5's katalog. Kanske beror det på att den hårddisken är formaterad med 32-bit systemet? Jag kan läsa andra sparade filer på den utan problem.

Hur går jag tillväga för att se filerna igen så jag kan kopiera dem till den första hårddisken?

Ber om ursäkt om det blev lite långrandigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det löste sig!

Det visade sig att hårddisk nr 2 inte var indexerad. Då jag sökte efter filnamnen så fick jag valet att indexera platsen för lättare åtkomst senare. Jag gjorde en sökning igen på ändelsen i filnamnen (.br5) då hittade Windows alla filer :)

Det var lättare än jag trodde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...