Gå till innehåll

G Data TotalCare 2011


Recommended Posts

Har installerat G Data TotalCare 2011 prov vers. kört det en vecka nu, någon som har erfarenhet av programmet? inan jag köper det.

När jag ska ha upp en webbsida så kommer texten upp direkt men bilder dröjer lite speciellt om det är många bilder t.ex Aftonbladet (Inget som stör mej direkt)vet att i.a.f. förr så kunde det finnas stålligheter i bilder kanske därför det är så ock är det så att programmet kollar bilder så är det ju tryggt och OK.

Jo jag vet att det finns gratis program men jag vill gärna betala för deras jobb om det är bra ock överkommligt och känner mej bekväm med det speciellt om man som jag använnder

till 75% Ubuntu sen minst några år tillbaka inte samma HD men samma Dator i7 1366. numera.

Har tidigare haft PC Tools men det bara krånglar i 64 bit (Fryser och bara lägger av fast W branv./Defender är avstängt) men 32 OK i mina gammla XP datorer känns inte numera OK

åtminnstånde 64 bit är det kass så jag tänkte gå över till något annat

MVH//Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

G Data får ett mycket bra resultat i olika detekteringstester eftersom det använder två antivirusmotorer, Avast och BitDefender, det kan i en del datorer leda till att programmet slöar ner datorn för mycket.

VB RAP test med G Data ca 98%, Avira Free ca 93%: http://www.virusbtn.com/vb100/rap-index.xml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu gjort en utvärdering av G Data ock som Cicilia skriver så slöar programmet ner datorn alldeles för mycket

Bl.a vissa dagstidningssidor blockeras ock man blir tvungen ladda om sidan så fungerar sidan ibland 2 ggr

tror att det största problemet är att programmet inte kommer överens med Opera fungerar bättre i IE8 av någon annledning

Bilder tar en stund att visa på sidan kommer efter ca, 15-20 sek. text direkt

Jag har avinstallerat programmet, har en snabb dator men det hjälper inte, får bli det som telia tillhandahåller i mitt abonnemang så länge

Det var intressant att prova i alla fall

MVH//Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...