Gå till innehåll

Problem att flytta innehåll i vissa mappar


Wranglear

Recommended Posts

Jag ger upp, efter tre kvällars försök...

Försöker flytta innehåll mellan två externa HD och får problem.

Problemet består av att systemet "hänger" sig när kopieringen kommer till en speciell fil, ex musik eller fotografi. Jag kan kopiera 75% av en mapps innehåll innan frysningen kommer. Nu har jag "krasch" stannat en extern HD säkert 20 ggr och ger upp.

Jag kan flytta en DVD film över 4 gb och diskarna har båda NTFS.

Mitt system är VISTA, datorn relativt ny.

Det innebär att det blir ett hackande i arbetet och jag egentligen inte förstår vad som är felet med innehållet och filen i vissa mappar. Jag har prövat att byta behörigheter på mapparna, bytt filnamn, virussökt, men samma problem uppstår igen.

Känns grymt frustrerande då jag inte kan dra alla filer och kopiera allt som jag gjort alla gånger tidigare.

Suck

Mvh

Wranglear

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diff HDD mode betyder väl bara att programmet arbetar mot två olika hårddiskar: http://ipmsg.org/tools/fastcopy.html.en

Kan det tänkas vara så att någon av hårddiskarna inte fungerar bra längre utan det blir mycket läs/skrivfel?

En enkel snabbtest är HD Tune (gratisvarianten räcker bra). Flikarna Health och Benchmark kan ge en fingervisning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm! testat och fick ett felmeddelande ef några minutrar "Read Error! Test abortet."

Suck, några tips på hur man tar sig vidare? Jag har i för sig räddat det viktigaste men det skulle vara så fint om jag kunde få med mig allt.

Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hatat det än må vara så kommer det ändå här: Kolla din dator/moderkortstillverkares hemsida och se om det finns någon BIOS-uppdatering. Det är inte omöjligt att det härleder till problem med stora USB-HDD och/eller USB generellt.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...