Gå till innehåll

Installationsproblem Windows 7 [LÖST]


Adepten

Recommended Posts

Jag har sedan 1 dygn tillbaka försökt installera Windows 7 efter att tidigare ha haft Windows XP Home Edition på min stationära dator.

Efter att ha kollat att datorn är kompatibel med att installera windows 7 ,enligt Windows Upgrade Advisor,så fryser sig skärmen (blir blå) vid andra omstarten (uppdateringar installeras).

Jag har startat om ett flertal gånger utan ett lyckat resultat.

Följande information kommer upp:

A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL och MEMORY_MANAGEMENT

If this is the first time you´ve seen this stop error screen, restart your computer.If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed.

If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software.Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.

If you need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup options, and then select safe mode.

Technical information:

*** STOP:0x0000000A (0x3350475D, 0x00000002, 0x00000000, 0x82426A20)= IRQL...

*** STOP:0x0000001A (0x00041287, 0x33504741, 0x00000000, 0x00000000)= MEMORY...

Någon annan som haft liknande problem vid installation av Windows 7 Home Premium????

Jag skulle bli otroligt tacksam om någon som är duktig på det mer tekniska vad gäller datorer och som kan ödsla lite tid på att hjälpa mig....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst om det någonstans, bl a här på forumet. Varför det plötsligt funkar? Ja... det är en av de där "fixarna" man provat men inte riktigt vet varför... och man är så lyrisk över att det funkar så man struntar i vilket :lol:

Kul att det löste sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...