ixon Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Hej! Försöker att installera en CP1217 (heter cp1215 på hp-hemsida)på mitt windows 7 64-bit och det går inte. Installationen får detta error-meddelande efter ungefär en tredjedel av installationen. Jag har provat att låta windows själv updatera drivrutinen för att installera skrivaren och med att ladda ner senaste installationsfilen ifrån Hps hemsida. Det är när jag installerar via HP drivrutiner som error meddelandet kommer. Via windows så säger den bara att det inte går Problemsignatur: Problemhändelsens namn: BEX64 Programnamn: ProductInst.exe Programversion: 1.0.5.3 Programtidsstämpel: 4aa15b39 Namn på felmodul: ProductInst.exe Modulens version: 1.0.5.3 Tidsstämpel för felmodul: 4aa15b39 Undantagsförskjutning: 000000000004722a Undantagskod: c000000d Undantagsdata: 0000000000000000 OS-version: 6.1.7600.2.0.0.256.1 Språkvariant-ID: 1053 Ytterligare information 1: c608 Ytterligare information 2: c608662e37723fc61cd2ad39645a9297 Ytterligare information 3: e550 Ytterligare information 4: e55005cc8fb37db1e2917f2914750444 Läs vår sekretesspolicy online: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x041d Om sekretesspolicyn online inte är tillgänglig kan du läsa vår sekretesspolicy offline: C:\Windows\system32\sv-SE\erofflps.txt Jag har googlat på BEX64 men hittar ingenting om någon med error då man just ska installera skrivaren. Någon som vet vad man ska göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Hur har du installerat skrivaren? HPs skrivare kräver att man installerar mjukvara/drivrutin INNAN man ansluter maskinen. Har du inte gjort så, kan du prova att koppla ur skrivaren, avinstallera eventuell programvara, starta om datorn och försök installera igen... men denna gång ansluter du inte skrivaren förrän du blir ombedd av installationsprogrammet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Du skriver att den heter HP CP 1217 men CP 1215 på deras hemsida.... hur kommer du fram till den slutledningen? Sökte på HP CP 1217 och hittade den direkt. Där finns drivrutiner även en Firmware-uppdatering. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4063&lc=en&cc=us&dlc=en&sw_lang=&product=3835615#N212 För att referera till e-sons kommentar... detta står under produktsupporten: Use this software for first time USB installations only. Do NOT attach USB cable until prompted by the install program Hittade en möjlig lösning. Avaktivera UAC, starta om datorn. Installera och glöm inte att slå på UAC igen. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Hej, en fråga, vilket Antivirusprogram kör du? Om det är Microsoft Security Essentials, vanligare, men påverkas även av andra AVskanners, stäng av det och prova igen. Kan ge likartade fel vid andra tillfällen, BEX64 = Data Execution Prevention och Buffer Overflow. Här är ett exempel: http://www.sevenforums.com/installation-setup/19075-start-search-crashes-windows-explorer.html Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ixon Posted January 7, 2011 Author Share Posted January 7, 2011 Hej Sjukt snabba svar tack så mycket! Det är samma drivare till cp1215 och cp1217 att ladda ner ifrån Hp hemsida. Jag har provat att stänga av skrivaren och installera programvaran med samma resultat. Det står även på microsoft hemsida att skrivaren bara är att "plugga in" vilket jag gjorde först och då hittar windows skrivaren och försöker att installera den och skrivaren kommer upp med rätt nämn under skrivare i kontrollpanelen men den är markerad med ett "utropstecken" att någonting är fel och att den inte fungerar som den ska. Högerklickar jag på skrivaren sedan kan jag dock inte välja "tabort" så jag har aldrig lyckas avinstallera den som ni föreslog. Jag är på jobbet nu men ska prova att avaktivera UAC och installera. Har inget antivirus program installerat ännu, men brukar installera avg free version. Hur stänger jag av MSE då Mats? Riktigt snabba och bra svar, tackar! nu har jag tre olika saker jag kan testa sen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Via Kontrollpanelen\System och säkerhet, men det förutsätter ju att du installerat det först! Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 (edited) Här har du då en 4:e sak du kan prova... kanske först av allt t.om. Ladda ner programpaketet ljcP1215-HB-pnp-win64-sv.exe Packa upp filen med WinRAR, 7-Zip eller annat kompetent komprimeringsprogram, till en egen mapp Gå till Enhetshanteraren och högerklicka på skrivaren (gula utropstecknet) och välj "Uppdatera drivrutin/Välj drivrutinsprogramvara som redan finns på datorn" Bläddra fram mappen med den uppackade programvaran och tryck "Nästa" Följ instruktionerna på skärmen Edited January 7, 2011 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ixon Posted January 7, 2011 Author Share Posted January 7, 2011 E-son det har jag provat, installationen hänger sig inte men windows säger att det inte går att updatera drivrutinen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 (edited) Prova så här då... Kolla i Kontrollpanelen/Program och funktioner om du har någon skrivarmjukvara... i så fall avinstallera! Gå sedan till Enhetshanteraren igen, högerklicka på skrivaren och avinstallera även där. Starta om datorn och försök på nytt enligt mitt första inlägg. Edited January 7, 2011 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ixon Posted January 9, 2011 Author Share Posted January 9, 2011 Ingenting fungerade sedan provade jag att ladda ner nforce drivrutinerna för windows vista och installerade dem och sedan gick det bra att installera skrivaren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts