Gå till innehåll

E:\ det går inte att hitta programmet


Tova

Recommended Posts

Så fort jag sätter in en cd (spel som musik) hör jag att den interna DVD-läsern sätter igång men ingenting händer. Jag klickar då på min DVD-RW-enhet men får upp felmeddelandet "E:\ det går inte att hitta programmet". Jag har haft problemet ett tag och kunnat kringgå detta med en extern DVD/CD-brännare. Nu vill inte någon USB-port känna av den externa brännaren heller, men vanliga USB-minnen går bra.

Som total nybörjare: vad ska jag göra?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tova!

Kan bero på att laserlinsen är lite dammig&rökig! Testa med att köra en CD-LASER-LINS rengörings skiva. Detta motverkar skit i laserögat! Rekommenderar att köra en sådan var 10:e timma, för att allt skall fungera. TESTA! Skadar inte och har du ingen sådan skiva, köp en, dom är billiggare än att införskaffa en ny CD-RW läsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tova!

Kan bero på att laserlinsen är lite dammig&rökig! Testa med att köra en CD-LASER-LINS rengörings skiva. Detta motverkar skit i laserögat! Rekommenderar att köra en sådan var 10:e timma, för att allt skall fungera. TESTA! Skadar inte och har du ingen sådan skiva, köp en, dom är billiggare än att införskaffa en ny CD-RW läsare.

Tack!

Jag testar, annars får det nog bli en ny CD/DVD-RW läsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Jag testar, annars får det nog bli en ny CD/DVD-RW läsare.

Gör så, å meddela sedan resultatet! Har tidigare fått en hel del användare att göra detta & fått bara positivt. Vissa kasserade CD´n i tron att den va paj, men plockade fram och körde CD rengöring. Opppps, det funkade! Hoppas det går lika bra för dig! :)

PS: Här en tråd sedan tidigare. DS:

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...