PCGuiden Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Jag undrar hur man får mindre text i Tunderbird när man öppnar det... Vet inte vad det är för storlek nu men jag vill ha mindre text i ämnesraden. Hoppas ni förstår vad jag menar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Ämnesraden i ett mail är ju inget du formaterar. Möjligen att det går att ändra hur andras mail visas hos dig, men du kan inte bestämma hur den ska se ut hos andra när de tar emot dina mail. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted January 8, 2011 Author Share Posted January 8, 2011 Vill ha texten mindre Enligt bild så kan alltså inte det inringade få ett annat format? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Jo det där är ju hur Thunderbird väljer att presentera det för dig så det är inte omöjligt att det finns någon inställning i Thunderbird för att ändra det. Det var dock så länge sedan jag använde det så minns inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Kolla på vad som står i avsnittet Thunderbird user interface. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted January 9, 2011 Author Share Posted January 9, 2011 Ursäkta min okunnighet men vart finner jag userChrome.css ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Kör du portabel T-bird, så finns den i .\ThunderbirdPortable\Data\profile\chrome... annars kan du ju alltid söka på filnamnet. Eftersom det är en del trixande för att få Windows att söka i "AppData", föreslår jag Everything... som ALLTID hittar ALLA filer i Windows. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Har du kollat om det finns något tema som ändrar på det sätt du vill? Jag antar att anledningen till att det står att avancerade användare kan ändra i userChrome.css är att det är besvärligt/svårt att göra det på rätt sätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 (edited) ...det är besvärligt/svårt att göra det på rätt sätt. Inte särskilt svårt! Lägg till följande kod i en egen rad i userchrome.css... #threadTree > treechildren {font-size: 11px; font-family: Comic Sans MS;} ...värdena för "font-size:" och "font-family:" är det man sedan ändrar efter eget tycke. Edited January 9, 2011 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Fast åtminstone du, e-son, lär ju höra till gruppen avancerade användare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts