Kimmi Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Jag har haft en hemgrupp som har fungerat fint hela tiden. Hemgruppen är skapad på en win 7 enterprise och nu har det tillk ommit en ny dator med win7 home. Problemet är att jag får fel lösen hur jag än gör när jag försöker ansluta till gruppen. Jag har provat att byta lösen jag har även provat att gå ur gruppen stänga av tjänsten på båda datorerna och bootat om men fortfarande när jag skapar en hemgrupp och sedan försöker ansluta nästa dator så får jag fel lösen. Är det någon som har erfarit detta. börjar få slut p´å idéer. /Kim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Hej, hur många datorer består gruppen av? Oavsett det, prova att ta bort hemgrupperna helt. http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/HomeGroup-frequently-asked-questions Använd sedan ett nytt lösenord ,t.ex från den senast anslutna datorn. Stäng av brandväggarna när du gör detta, kan hjälpa. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted January 8, 2011 Author Share Posted January 8, 2011 Tack för tipset men det lyckades inte. Stängde av både brandvägg och virus program men jag får fortfarande samma svar: fel lösenord. /K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Hej, kontrollera följande, att IPv 6 är påkopplat, samt att alla datorers klockor, tid / datum går rätt. Är det ett trådlöst nätverk, om det är det, prova att koppla upp hemgruppen med kabel. Det förekommer problem ibland med trådlöst. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted January 8, 2011 Author Share Posted January 8, 2011 Bra idé ska testa det! Återkommer /K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Ett annat litet tips är att kontrollera lösenordet i din router... Har du ett hemnätverk och kör via en router t.ex DIR655, kommer du inte in i ditt trådlösa system om du inte har routerns lösenord... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts