Gå till innehåll

Användare borta


Lars Åke

Recommended Posts

FELSYMTOM: Min frus konto finns som flera varianter under Documents and Settings, "Britta", "Britta.FUJITSU-...." och "Britta_2". Det riktiga data finns under "Britta". Om jag loggar in på hennes konto så kommer jag till ett uppenbarligen nytt tomt konto, samma gäller om jag loggar in på grabbens konto. För grabbens konto så finns det dock bara en variant under Documents and Settings. Grabben är inte glad åt att jag "slarvat" bort hans sparade lösenord och dylikt för Facebook och annat.

VAD JAG VET ATT JAG GJORT: 1. Jag har skapat ett nytt administratörskonto. 2. Jag har laddat hem och installerat Windows Live Mail samt ett seriöst bokföringsprogram (Visma Administration). 3. Jag har kopierat ett antal Genvägar till bl.a. grabbens Skrivbord samt till "All Users" Skrivbord.

Hustruns konto kan utan problem tas bort och skapa ett nytt, jag är dock för husfriden mer bekymrad över hur jag kan få tillbaka grabben konto som det var!

Finns det någon snäll som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har provat systemåterställning med samtliga datum tillbaka till 14 dec!

Jag får bara svaret efter inloggning igen:

"Återställning slutfördes inte

Datorn kan inte återställas till:

den 14 december 2010

Systemkontrollpunkt

Inga ändringar har gjorts. ...."

????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag inte fixar just detta problemet, man kan skapa nya användarprofiler och kopiera över filer etc för att sedan logga på den nya profilen men jag är inte säker på om det skulle hjälpa eller bara själpa dig i nuläget. Bäst att vänta på fler idéer från andra.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...