Gå till innehåll

skapa XP installations disk med nLite [LÖST]


totte_48

Recommended Posts

Hej!

Har tänkt att skapa en XP installations skiva med hjälp av nLite, för detta behövs det en språkfil windows-xp-x86-sve.ulz som jag inte kan hitta. Det fanns en på Gegereka men den fungerade inte till SP3.

Finns det någon som har ett tipps om var jag kan hitta den.

Totte_48

Redigerad av totte_48
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte XP på svenska som grund för hela bygget? Vad jag förstår så är nLite till för att göra en "slimmad" version av XP. Detta för att plocka bort saker man inte vill ha installerat från första början. nLite i sig själv är lagligt under förutsättning att du innehar en legitim version av XP. Om du växlar språk under skapandet av din nLite XP är det inte längre ett lagligt förfarande.

Håller ett noga öga på tråden...

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej!

Om du tittar på "Integrera säkerhetsuppdateringar och hotfixar" under guider på denna websida finns det anvisningar för detta. under steg 2 står det om att denna fil ska vara med, min windows version är svensk. om det står här förutsätter jag att det är OK

Redigerad av totte_48
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva förfarandet känner jag inte till... jag gjorde bara en fotnot kring vissa omständigheter. Hade jag sett uppenbara olagligheter hade jag raderat tråden :P

Jag vet att det finns flera medlemmar som använt nLite, så bara ge det lite tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nLite använder man oftast för att göra slimmade och anpassade installationer med specifika drivisar tex för specifika datorer. Har en egen sån för min laptop bara för att slippa jaga rätt extradrivisar till kringutrustning, fast å andra sidan har jag ju en image av hela disken så den har som bara blivit liggande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...