Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har flyttat alla användares tempkataloger som finns under miljövariabler till annan partition. Detta har fungerat felfritt i flera år. Nu gjorde jag en omändring med hårddiskar och partitioner. Så den partition som alla dessa tempkataloger ligger på har nu fått en annan bokstav. Det var ju lätt att ändra till den nya sökvägen. Men fortfarande så skrivs det till den gamla platsen och i registret finns det massor med hänvisningar till den gamla platsen. Hur löser jag detta?

Posted

Högerklicka på My Computer, Properties. Fliken Advanced, knappen Environment Variables. I övre delen kan du ställa om TEMP- och TMP-variablerna.

Måste göras för varje konto.

/G

Posted

Kom på en lätt lösning. Raderade alla förekomster till alla aktuella kataloger på aktuell partition. Fick göra det ifrån varje konto.

Posted

Ja. Ursäkta, såg först nu att jag nog var lite otydlig i min beskrivning. Ja, jag gick in i registret tog upp sökverktyget och skrev där in sökvägen till de olika katalogerna. Sedan var det bara att, varefter de dök upp, radera dem. Ibland bara just sökvägen och ibland hela katalogen. Men här gäller det att vara observant så att man inte raderar fel katalog.