CGD Posted January 10, 2011 Posted January 10, 2011 Jag har flyttat alla användares tempkataloger som finns under miljövariabler till annan partition. Detta har fungerat felfritt i flera år. Nu gjorde jag en omändring med hårddiskar och partitioner. Så den partition som alla dessa tempkataloger ligger på har nu fått en annan bokstav. Det var ju lätt att ändra till den nya sökvägen. Men fortfarande så skrivs det till den gamla platsen och i registret finns det massor med hänvisningar till den gamla platsen. Hur löser jag detta? Quote
gsb Posted January 10, 2011 Posted January 10, 2011 Högerklicka på My Computer, Properties. Fliken Advanced, knappen Environment Variables. I övre delen kan du ställa om TEMP- och TMP-variablerna. Måste göras för varje konto. /G Quote
CGD Posted January 10, 2011 Author Posted January 10, 2011 Men jag skrev ju att jag hade ändrat sökvägen! Quote
gsb Posted January 10, 2011 Posted January 10, 2011 OK, men då har jag ingen aning. Prova med att byta enhetsbokstav på de två partitionerna? Quote
CGD Posted January 10, 2011 Author Posted January 10, 2011 Kom på en lätt lösning. Raderade alla förekomster till alla aktuella kataloger på aktuell partition. Fick göra det ifrån varje konto. Quote
CGD Posted January 12, 2011 Author Posted January 12, 2011 Ja. Ursäkta, såg först nu att jag nog var lite otydlig i min beskrivning. Ja, jag gick in i registret tog upp sökverktyget och skrev där in sökvägen till de olika katalogerna. Sedan var det bara att, varefter de dök upp, radera dem. Ibland bara just sökvägen och ibland hela katalogen. Men här gäller det att vara observant så att man inte raderar fel katalog. Quote
Recommended Posts