Jump to content

KML fil fundering

PCGuiden

Recommended Posts

Filen är en google mapps fil och jag undrar hur man kan applicera den på en hemsida för att visa den där, någon som vet???

Skickar med en fil http://bilder.pcguiden.org//files/1/Arena%20f%F6r%20Tour%20de%20V%E4rmland-sprint.kml

Edited by PCGuiden

Jag börjar misstänka att du vill bädda in en karta från google maps på hemsidan? Är det så skall du inte använda kml-filen. Du får färdig kod av google om du går till kartan och trycker på "Länk". Sedan kan du anpassa den en aning genom att trycka på länken längst ner.

post-1936-0-76947900-1294900302_thumb.pn

Edited by e-son

Undrar om inte "Tour de Värmland-sprint" har sprungit vilse...

Koordinaterna i kml-filen placerar mig i Arabiska havet, mitt emellan Oman och Indien. :lol:

Edit:

Dock om man vänder på koordinaterna hamnar man på Apertinsvägen i Kil... därifrån borde dom ju hitta hem i alla fall. ;)

Edited by e-son

Någon orienteringsskärm kan jag inte fixa, men väl en grön pil på koordinaten.

Klicka på "Länk" i övre högra hörnet och sedan på "Anpassa och förhandsgranska inbäddad karta" så kan du anpassa storleken på kartan du vill ha på sidan och sedan kopiera html-koden. Koden klistrar du sedan in i din egen kod. Har du något publiceringssystem typ WordPress, kan du lägga koden i en textwidget t.ex... eller i ett inlägg eller sida.

Edited by e-son