Gå till innehåll

Vanliga frågor om MSN Messenger


Recommended Posts

Jag tänkte att det kunde vara bra med lite frågor och svar om MSN Messenger (och även Windows Live Messenger).

  • [li]Var laddar jag ner MSN Messenger?
    På den
officiella webbplatsen.[/li]
[li]Kan jag installera MSN Messenger 7.5 på Windows 95/98/ME/2000?
Nej, men om du kopierar in filerna från C:ProgramMSN Messenger och lägger in de på en dator med Windows 2000 ska de flesta funktioner fungera (inte ljudklipp).[/li]
[li]Hur får jag ett konto?
Registrera dig på Passport.Net. Om du redan har ett Hotmail-konto kan du använda det.[/li]
[li]Vad är skillnaden på Windows Messenger och MSN Messenger?
Windows Messenger följer med i Windows XP och är mer integrerat i program i Windows (som Microsoft Exchange, Microsoft Outlook, Microsoft Outlook Express och Fjärrhjälp). Till skillnad från MSN Messenger helt utan reklam.
MSN Messenger går att anpassa mycket mer med egna utryckssymboler, bakgrunder, blinkningar mm.[/li]
[li]Varför kan jag inte logga in på MSN Messenger?
Det kan finnas många anledningar till det men kolla att tjänsten inte har några kända problem och att Internet Explorer inte är inställd på att arbeta offline.[/li]
[li]Hur byter jag mitt lösenord?
Logga in på Passport.Net och gå till Inloggningsinfo > Ändra ditt lösenord.[/li]
[li]Hur blir jag av med MSN Idag?
Gå till Verktyg > Alternativ... > Allmänt och bocka ur "Visa MSN Idag när Messenger loggar in".[/li]
[li]Hur tar jag bort flikarna som finns till vänster i min kontaktlista?
MSN Messenger: Öppna din kontaktlista och gå till Verktyg > Alternativ... > Säkerhet. Bocka i "Visa inte mina flikar, detta är en delad dator".
Windows Live Messenger: Öppna din kontaktlista och gå till Verktyg > Alternativ... > Flikar. Bocka i "Dölj flikar".[/li]
[li]Vad är Messenger Plus!?
Messenger Plus! är ett tilläggsprogram till MSN Messenger och Windows Messenger, men det är inte skapat av Microsoft. Under installationen kan man välja att installera ett "sponsorprogram" vilket lägger till massa reklam vilket de flesta inte vill ha. Förutom det så är Messenger Plus! helt ofarligt att använda och innehåller inget som skadar din dator. Du kan ladda ner och läsa om funktionerna i Messenger Plus! här.[/li]
[li]Vad är Windows Live Messenger?
Windows Live Messenger är namnet på versionen av MSN Messenger som efterföljer version 7.5. Den håller nu på att testas väldigt många och kommer troligen släppas rätt snart.[/li]
[li]Jag använder Windows Live Messenger Beta och undrar när kommer det en ny version av Messenger Plus! som funkar med den versionen.
Messenger Plus! Live kommer som tidigast ut efter att Windows Live Messenger blivit släppt för alla (och när WLM inte längre är en beta).[/li]
[li]Jag har Windows Live Messenger på engelska men vet inte var jag hittar den svenska versionen
Du hittar den här.[/li]
[li]Jag vill använda MSN Messenger igen!
Självklart kan du göra det, men först bör du avinstallera Windows Live Messenger och sedan ladda ner den senaste versionen av MSN Messenger. Här ska den senaste versionen av MSN Messenger 7.5 finnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Det där är den läckta betan (det har funnits flera läckta versioner av Messenger Plus! Live som funnits här och där ett bra tag nu). Vet inte om stenis uppskattar att man länkar till läckta betaversioner...

Varför skrev du det i den här tråden istället för att skapa en ny? Fast det är ju du som är moderator, inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...