Gå till innehåll

Firefox problem [LÖST]


DAson

Recommended Posts

Har som texten lyder problem med Firefox 3.6.13. T.ex. när jag ska ut på internet, och sen stänger ner för det går segt sidan laddas inte snabbt. Startar jag Firefox igen så får jag ett meddelande att Firefox körs redan. Stänger jag ner det. Och startar det igen och då går det snabbt. Skickar med dumpen på meddelandet jag får. Är det nån bugg eller har ni råkat ut för samma sak? Annars är det väl dags o byta webbläsare! Detta har hänt ofta varje dag. Men som jag sa efter 3:e försöket funkar det bra! Men å andra sidan helt i onödan, jag har aldrig haft problem med den förut.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara något tillägg/insticksmodul/tema som strular. Kan ju vara läge att gå över vilka sådana som är installerade.

Pröva att köra Firefox ett par dagar utan tillägg etc, eller med ett antal inaktiverade och se om problemet upphör.

Starta Firefox utan tillägg mm:

Start - Program - Mozilla Firefox - Mozilla Firefox (felsäkert läge)

Inaktivera tillägg mm gör man i:

Firefox - Verktyg - Tillägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är avhjälpt tog bort toolbars som jag hade installerade i Firefox nu startar den som den ska igen. Men om problemet kommer tillbaka så återkommer jag med det.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också börjat få samma problem. Jag kan få upp samma ruta trotts att det till synes inte finns någon Firefox igång. Öppnar jag däremot Aktivitetshanteraren så finns det en Firefox där. Den drar massor av minne och lägger beslag på 50 % av CPU:en. Så jag måste stänga denna instans av Firefox för att kunna starta Firefox.

Jag använder också Firefox 3.6.13. Men jag är inte säker på om felet började vid senaste uppgraderingen eller något tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser i Tillägg så är det inga teman är Standardtema men i Tillägg/Instickmoduler är det nåt som jag inte använder installerade och vad dem kommer ifrån vet jag inte. Se bild! Vilket av dessa kan jag ta bort eller inaktivera. Hade för mig att Silverlight bara rörde Microsofts webbläsare IE8 och inte Firefox.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Silverlight finns även för Firefox http://sv.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Silverlight

Pröva med att inaktivera två och se om problemet upphör. Om det gör det så aktivera den ena så får du fram vilken av dem det är som inte fungerar. Om problemet fortsätter så inaktivera i stället en av de andra.

Default ska du inte röra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...