CGD Posted January 20, 2011 Posted January 20, 2011 jag har tre Hotmailkonton. Alla körs tillsammans via Windows Live Mail. Ni som använder detta program vet ju att man skriver in lösenordet för varje konto och när man startar Windows Live Mail så loggas man in och alla mail laddas ner helt automatiskt. Så här har jag kört ett bra tag. För en vecka sedan slutade ett konto att fungera. Lösenordet för just detta konto var borttaget. Att skriva in det på nytt hjälpte inte. Inte heller kunde jag logga in direkt på Hotmail. Men Hotmail har en hjälpsida. Det är nu det som jag tycker är snurrigt börjar. Från Hotmail kommer en lista med 16 frågor. Jag svarade på dessa. Hotmail svarar "Tyvärr måste jag meddela att dina svar inte var tillräckliga för att verifiera att du är kontots ägare" Jag svarar återigen på frågorna och skriver att jag har inget annat svar och undrar om de kan specificera sig lite Vad är det som inte stämmer? Jag tar också i direkta frågor upp hur det kan komma sig att mitt lösenord slutat fungera. Hotmail svarar "Jag beklagar, men dina svar var inte tillräckliga denna gången heller för att bekräfta att du är ägaren till kontot" Återigen förklarar jag att jag inte kan ge bättre svar men tar återigen upp frågan om hur mitt lösenord plötsligt slutar fungera. Har någon stulit mitt konto och ändrat lösenord eller vad kan ha hänt. Men jag får samma intetsägande svar från Hotmail. "Då du misslyckats med att bekräfta den profilinformation som är associerad med kontot kan vi av säkerhetsskäl dessvärre varken ge dig tillgång till kontot eller hjälpa dig ytterligare." Jag har full förståelse för att de inte kan ge mig kontot tillbaka. Men jag tycker de har en märklig ensidig kommunikation där de helt bortser från de eventuella undringar jag har. Kontot som sådant är ju mindre viktigt, använde det enbart för registrering på olika Internetsidor, men jag tycker ändå det är märkligt att det bara plötsligt slutar att fungera. Quote
Nicklas Posted January 20, 2011 Posted January 20, 2011 Verkar vara ett perfekt tillfälle att uppgradera till Gmail. Nä men det är tråkigt när supporten inte ens verkar ha läst ens fråga utan bara kommer med standardsvar, det är ju långt ifrån bara Hotmail som är sådana. Det enda tips jag kan ge (förutom det tidigare ) är att skicka frågan om och om igen med lagom mellanrum och hoppas på att någon mer sympatisk person behandlar det. Quote
Cecilia Posted January 20, 2011 Posted January 20, 2011 Jag svarar återigen på frågorna och skriver att jag har inget annat svar och undrar om de kan specificera sig lite Vad är det som inte stämmer? Jag tar också i direkta frågor upp hur det kan komma sig att mitt lösenord slutat fungera. Hotmail svarar "Jag beklagar, men dina svar var inte tillräckliga denna gången heller för att bekräfta att du är ägaren till kontot" Av säkerhetsskäl kan de inte berätta vad som inte stämmer i dina svar, för om de gjorde det skulle det ju vara en väldig hjälp för en person som försöker ta över kontot. Quote
Recommended Posts