nillefix Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 Hej, Tänkte om någon vänlig själ kunde hjälpa mig med en sak? Har en HP Laptop med en DVD brännare installerad, den läser vanliga CD-skivor(audio) ok men inte DVD filmer. Den letar och letar och skickar sedan ut luckan. Den har läst DVD filmer förut. Tänkte om det kunde vara nåt med Windows eller nån inställning. Har prövat att uppdatera drivrutinen utan att lyckas. I Enhetshanteraren står det att enheten fungerar korrekt. Verkar konstigt eftersom den läser audio-skivor ok men icke DVD-skivor. Tack på förhand. Mvh Nicke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 Jag hade problem med att min DVD-Läsare inte brände DVD-skivor, jag ringde min dator-tillverkare och fick en ny, efter det så har den funkat perfekt. Tips, ring och kolla med din dator-tillverkare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillefix Posted January 22, 2011 Author Share Posted January 22, 2011 Jag hade problem med att min DVD-Läsare inte brände DVD-skivor, jag ringde min dator-tillverkare och fick en ny, efter det så har den funkat perfekt. Tips, ring och kolla med din dator-tillverkare Bara sådär? Utan att gå till återförsäljaren? Nicke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 Bara sådär? Utan att gå till återförsäljaren?Nicke Ja, i vissa fall hänvisar försäljarna till tillverkaren. Har du kollat under enhetshanteraren efter varningar om det är så enkelt som en drivrutin (Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\System\enhetshanteraren\DVD-/CD-ROM-enheter)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 Hur gammal är datorn? Det är ju lättare om det fortfarande finns garanti eller reklamationsrätt än om den är äldre än tre år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 (edited) om det är köpta dvd filmer den inte vill spela upp så kolla vilken region den är inställd på mvh t Edited January 22, 2011 by ture Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 Har du provat olika program att spela upp DVD-skivor med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillefix Posted January 22, 2011 Author Share Posted January 22, 2011 Det verkar precis som om den bara har blivit en CD-rom enhet, det går ej att bränna ljudskivor eller DVD skivor. Audio cd läser den utan problem. Så här der det ut i enhetshandteraren: Och drivrutinen är den senaste. Mvh Nicke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 God eftermiddag! Har du haft möjlighet att köra en LASERLINS-rengöringsskiva? Många gånger kan den hjälpa till att fixa små problem. Behövs så lite på linsen, för att läsningarna skall misslyckas. I stället för att införskaffa en sådan rengöringsskiva för lite & ingenting, så köps det nya CD/DVD läsare/skrivare istället. Så jag kan rekommendera, införskaffa en rengöringsskiva, bra att ha grej... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillefix Posted January 24, 2011 Author Share Posted January 24, 2011 Har begärt hjälp från HP support eftersom garantin forfarand gäller. Se om dom kan lösa problemet. Tack för alla förslag. Mvh Nicke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts