miccet Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Hejsan, Jag har en dell-dator som bara har USB portar och inga PS/2 portar. Jag har köpt en adapter till den som är en sk. "aktiv" variant. Den ska klara av att översätta PS/2 till USB. Allt fungerar utom en knapp. Det är den med pilarna på och den som har ett rakt streck som Alt+Gr funktion. Den sitter bredvid vänster shift. Jag har Windows XP ENG SP2, svenska inställningar i kontrollpanelen osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Har du ställt in att du använder 102-105 tangenter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miccet Posted February 20, 2006 Author Share Posted February 20, 2006 nej, vart skulle det finnas? tack för svaret förresten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Jag var nog lite för snabb där...titta i bios om det finns inställningar för tangentbordet, prova att aktivera usb keyboard. Prova även att hämta drivrutiner från din tillverkare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miccet Posted February 21, 2006 Author Share Posted February 21, 2006 grejen är ju att tillverkaren för detta tangentbord inte har drivrutiner för det eftersom det är ett PS/2 tangentbord. Det är ju lite av ett specialfall. Jag ska kolla bios. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Hej Annars är inte tangentbord speciellt dyra, så det kan löna sig med att skaffa nytt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Hej Jag hittade detta på ms...kanske är något för dig http://support.microsoft.com/?kbid=908673 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miccet Posted February 22, 2006 Author Share Posted February 22, 2006 tjenare. jo jag hade ju aldrig tvekat att köpa ett nytt, om jag bara bott i sverige Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 tjenare. jo jag hade ju aldrig tvekat att köpa ett nytt, om jag bara bott i sverige ...Finns det inga affärer där du bor då? : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 Hej Om det inte finns någon affär eller att det inte finns svenska tangentbord så kan man ju alltid lära sig ALT+ "?" för den tangent som inte funkar... http://www.starr.net/is/type/altnum.htm Tar lite mer tid men det funkar.......... ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miccet Posted March 2, 2006 Author Share Posted March 2, 2006 tjenare. jo jag hade ju aldrig tvekat att köpa ett nytt, om jag bara bott i sverige ...Finns det inga affärer där du bor då? : Självklart, men försök hitta en affär i Holland som säljer svenska tangentbord... ( jag bor inte i Sverige som jag försökte mena ) Alt+Nummer funkar, men det är ju lite osmidigt om man ska programmera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts