Gå till innehåll

Problem med installation av Win 7 och dualboot [LÖST]


starplus

Recommended Posts

Hej alla!!

Jag har ett problem med att installera win 7 med win xp som första operativ på en separat partiton med dualboot.

Har nu Win xp x86 och vill installera Win 7 x64 som ett eget operativ på sidan om XP på en annan HDD, det som händer när jag startar installationen från Win7 skivan (bootar med den)

är att när valet kommer för var jag vill installera den d.v.s anpassad installation är att det inte går, får felmeddelandet --> Det gick inte att skapa ett ny system partition eller lokalisera ett befintlig system partition.

Har provat med att formatera disken jag vill ha Win7 på men inget annorlund, har även försökt att formatera den via win7:s installationsprogram men med samma resultat.

För att kunna hantera 2 operativ har jag EASY BCD som boothanterare.

Har googlat på det och läst om personer som både har samma problem men även såna som fått till det.

Finns det några som har förslag till lösning på problemet, är öppen för det mesta.

Anledningen till att jag vill ha 2 operativ är att jag vill göra en mjuk övergång till Win7 då en ny installation skulle innebära ett alldeles för långt stopp på datorn då jag måste ha fler av XP programen fungerande under en övergångsperiod.

/ Starplus

Redigerad av starplus
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...