Gå till innehåll

Dåligt av Microsoft


göte

Recommended Posts

Svårt att säga vad som kan ha gått snett då. Jag gjorde faktiskt en egen XP-skiva med samtliga uppdateringar till dags dato, utom IE8, och den var inga som helst problem att använda. Åtminstone inte i VirtualBox.

Japp det verkar märkligt

testade igen med min slipstreamade XP inkl. SP3 och den funkar klockrent.

Slutsats: Någon uppdatering strular - men vilken??????????????

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du gjort rätt i nLite? Du skulle kunna prova att radera alla sparade sessioner i nLite så den inte kan ladda "senaste". Sedan packa upp en ny XP-mapp från den .iso med sp3 som du vet fungerar, och slutligen integrera uppdateringarna igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du gjort rätt i nLite? Du skulle kunna prova att radera alla sparade sessioner i nLite så den inte kan ladda "senaste". Sedan packa upp en ny XP-mapp från den .iso med sp3 som du vet fungerar, och slutligen integrera uppdateringarna igen.

Japp, jag deletade alla gamla sessioner men ska göra ett försök till.

Kan nämna att jag inte fick ett enda felmeddelande i nLite så jag hade vissa förhopningar om att det skulle lyckas den senaste gången men................

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Är du säker på att du gjort rätt i nLite? Du skulle kunna prova att radera alla sparade sessioner i nLite så den inte kan ladda "senaste". Sedan packa upp en ny XP-mapp från den .iso med sp3 som du vet fungerar, och slutligen integrera uppdateringarna igen.

Ett stort och hjärtligt tack till e-son för din kompetenta och aldrig sinande support, speciellt i den här tråden.

Ja, som ni kanske förstår av ingressen så har jag nu lyckats att skapa en Windows XP skiva med både SP3 och alla uppdateringar integrerade. Och ni undrar naturligtvis vad som var fel.

Jo efter e-sons påpekande att det kanske gått lite snett i nLite så granskade jag detta och i synnerhet den sista sidan i instruktionen. Där är det förvalt att Create Image och naturligtvis följde jag detta slaviskt

(Det är en yrkessjukdom att alltid följa skrivna instruktioner :D ) för att sedan bränna ut ISO:n med Nero.

Nu tog jag det lite drastiska beslutet att istället bränna ut ISO:n direkt med nLite och det löste problemet.

Den lista som e-son bifogat med KB-nummer har jag justerat lite (2 uppdateringar fanns både under Windows och under IE8 så jag tog bort dom från Windows) dessutom har jag kompletterat med de senaste uppdateringarna från idag 110303.

Jag tog inte med några uppdateringar för IE8, WMP11, UNIX, eller Messenger utan bara de som finns på listan under Windows.

Eftersom jag nu förfogar över ett bra instrument för kommande uppdateringar kommer jag att spara mycket tid. Det finns ju en hel del som fortfarande av olika skäl väljer att fortsätta med Windows XP men som råkar ut för lite trassel då och då, HD-kraschar elaka virus eller annat som raserar deras installation och alla dessa kan jag nu hjälpa ännu snabbare.

Än en gång stort tack e-son

Med vänlig hälsning

Göte

PS - Tack även till alla andra som bidragit i tråden

110301 - Uppdateringar till Windows XP med SP3.doc

Redigerad av göte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...